Як захистити свій фінансовий номер від шахрайства: Поради від Кіберполіції

Номер телефону, що пов’язаний із банківським рахунком, відомий як фінансовий номер. Він необхідний для входу в інтернет-банкінг, ідентифікації клієнта та забезпечення безпеки банківських операцій. Саме на цей номер надходять коди підтвердження для фінансових транзакцій, паролі від банків і інформація про баланс. Невірне використання цього номера може загрожувати вашим фінансам, якщо він потрапить до рук шахраїв. Кіберполіція рекомендує кілька способів, як уберегти себе від цього ризику.

Шахраї, отримавши ваш фінансовий номер, можуть:

  • викрасти гроші з рахунків;
  • оформити онлайн-кредити на ваше ім’я;
  • здійснювати покупки за ваш рахунок.

Як шахраї діють

Шахраї можуть дзвонити вам, представляючись працівниками мобільного оператора, та під різними приводами просити SMS-код. Отримавши цей код, вони можуть віддалено змінити вашу SIM-картку та заволодіти мобільним номером. Вони можуть вигадувати різні легенди, стверджуючи, наприклад, що ваша SIM-картка має проблеми із сигналом, і пропонуючи перейти на електронну SIM-картку або ж провести оновлення системи.

Захист фінансового номера

  • Прив’яжіть ваш номер до паспорта або перейдіть на контрактну форму обслуговування.
  • Вимкніть послугу віддаленої заміни SIM-картки у вашого мобільного оператора.
  • Оформіть окремий номер телефону, який буде використовуватися для банківських послуг, та не повідомляйте його іншим особам.
  • Не використовуйте фінансовий номер у соціальних мережах чи месенджерах, не вказуйте його під час реєстрацій та у формах.
  • Зареєструйтесь у онлайн-кабінеті вашого оператора для контролю за номером.
  • Встановіть PIN-код на SIM-картку та пароль для блокування телефону.

Тримайте в секреті:

  • логін та пароль до онлайн-кабінету вашого мобільного оператора;
  • SMS-коди від мобільних операторів;
  • пароль до мобільного додатка оператора;
  • PUK-код і серійний номер SIM-картки (останні зазвичай надруковані на картці).

Реєстрація телефону в банку

Сповістіть банк про ваш фінансовий номер і використовуйте лише його для проведення фінансових операцій. У разі втрати фінансового номера негайно зверніться до банку, зателефонувавши на номер, для уникнення несанкціонованих транзакцій у системах банківських послуг. Щоб зареєструвати або змінити свій «фінансовий» номер, ви можете зробити це одним із наступних способів:

  • через банкомат із карткою: меню «Мої налаштування» > «Вказати основний (фінансовий) телефон»;
  • через термінал самообслуговування: «Банківські операції» > «Мої дані» > «Вказати основний (фінансовий) телефон»;
  • у системі онлайн-банкінгу: меню «Усі послуги» > «Налаштування» > «Безпека» > «Зміна логіна».

Телефонні аферисти атакують клієнтів банків

Існує інформація про те, що аферисти часто телефонують клієнтам у невідповідний час, впевнено представляючись співробітниками банку, фіскальних чи пенсійних служб, а також мобільних операторів чи покупцями товарів. Вони просять надати реквізити карток, кодові слова, знімання лімітів з картки або паролі доступу до онлайн-банкінгу. Щоб не стати жертвою шахраїв, дотримуйтесь певних правил.

Якщо вам телефонують представники банку, рекомендуйте, щоб ви перетелефонували на офіційний номер. Перервіть розмову, якщо:

  • запитують термін дії картки, CVV-код, паролі чи коди;
  • намагаються змусити вас зробити грошові перекази;
  • просять встановити додатки;
  • пропонують перейти за посиланням і ввести свої дані.