Жінку обдурили: новий номер Київстар та витрати з картки ПриватБанку на 41 844 гривні – рішення суду

Жінка звернулася до відділення Київстар, отримавши інформацію про шахрайські дії, пов’язані зі зміною її телефонного номера. Зловмисники змогли списати з її рахунку в ПриватБанку загалом 41 844 гривень. Це стало відомо з рішення Кузнецовського міського суду Рівненської області, яке було опубліковано 31 січня 2025 року.

З метою отримання банківських послуг жінка звернулася до АТ КБ «ПриватБанк» і підписала анкету-заяву. Вона отримала кредитну картку, на яку спочатку встановили кредитний ліміт, що згодом зріс до 60 тисяч гривень. Через порушення зобов’язань за кредитним договором та урахування внесених коштів на погашення заборгованості, станом на 21 липня 2024 року, вона мала заборгованість у розмірі 53 070 гривень. 31 жовтня 2024 року до суду надійшов відклик на позов. В обґрунтуванні заперечень зазначено, що жінка є клієнткою АТ КБ «ПриватБанк», активно користувалася наданими картками, але завжди вчасно та в повному обсязі повертає використану суму кредитного ліміту і сплачує відсотки. Вона ніколи не передавала свої картки чи дані, включно з паролем доступу до рахунку. Але 7 листопада 2023 року без її відома сталося незаконне списання коштів з її банківського рахунку на загальну суму 41 844 гривень, а також було необґрунтовано підвищено кредитний ліміт. Ці обставини сталися внаслідок шахрайських дій невідомих осіб, які використали мережу оператора Київстар. Жінка звернулася до відділення Київстар та отримала підтвердження шахрайських дій щодо заміни номера телефону, а також до АТ КБ «ПриватБанк» з інформацією про незаконне списання коштів, вимогу про відновлення залишку на рахунку до моменту списання та блокування картки. За даним фактом було відкрито кримінальне провадження, яке наразі триває.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив ПриватБанку у задоволенні позову. Списання коштів з рахунків жінки відбулося без її волі, отже, вона не несе відповідальності за ці транзакції.

“ПриватБанк не надав належних доказів, що свідчили б про те, що позивачка, як користувач кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла в доступі до відомостей про свою картку, особистий рахунок або додаток Приват-24, що стало причиною незаконного використання ПІН-коду чи іншої інформації для ініціювання платіжних операцій. Суд встановив факт звернення відповідача до банку та правоохоронних органів щодо вчинених стосовно неї шахрайських дій. У результаті було відкрито кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України, де жінка набуває статусу потерпілої. Зважаючи на наведену обставину, суд дійшов висновку про відсутність волі у позивача на перерахування коштів. Оскільки не доведено волевиявлення відповідача на перерахування коштів 7 листопада 2023 року, заборгованість за тілом кредиту та проценти, як плата за користування цими коштами, не повинні стягуватися, оскільки вона не користувалася кредитними коштами. Списання коштів сталося без її згоди, отже, вона не несе відповідальності за ці операції. Суд допускає аргументи обох сторін і, зібравши всі фактичні матеріали, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову”, – підкреслив суд.