У Києві відновили мозаїки, які демонтували з фасаду дитсадка на Відрадному

У Києві митці-активісти відновлюють мозаїки “Лисиця і журавель” та “Івасик-Телесик”, які демонтували зі стіни дитсадка на Відрадному. Приміщення ремонтуватимуть та надбудовуватимуть, відтак, на оновлених стінах місця мозаїкам вже не буде. Замість цього, їх акуратно зняли та передали митцям, які не просто збережуть їх, а й відновлять вже на нових локаціях у столиці.

Про мистецький проєкт зі збереження мозаїк розповіли на Instagram-сторінці спільноти child_of_socialism. Активісти зазначили, що дитсадок, розташований на житловому масиві Відрадний у столиці, вирішили переробити в освітній центр. Саму споруду надбудують зверху новими поверхами, а на місце, де були мозаїки, додадуть ще вікна.

Відтак, місця для мозаїк вже не буде. Тоді було вирішено, що мозаїчні панно демонтують, збережуть та передадуть для відновлення на інших локаціях у столиці.

Митці вже викладають мозаїки на стіні будинку на Подолі. 

Фото: child_of_socialism у Instagram

 

Тепер нові місця для розміщення творів вже віднайдено. Мозаїку “Івасик-Телесик” вже навіть встигли відновити, вона розташувалася у столичній галереї КУТ. А “Лисицю і журавля” тільки почали реставрувати, її викладуть на стіні у подвірʼї чайної “Сьорб” на вул. Спаській, 13.

Як у Києві захищають мозаїки та вітражі, і чому новий власник виграє від купівлі ресторану “Вітряк”

Нагадаємо, раніше Інформатор розповідав про те, що у Києві хочуть зберегти від знищення мозаїки, керамічні панно та вітражі. До Держреєстру культурної спадщини внесли одразу чотири нові мозаїки, серед них – мозаїчне панно на ресторані “Вітряк”, що на проспекті Глушкова (його автором є знана шестидесятниця Алла Горська), а також панно “Квітучі сади” (“Україна молода”) на фасаді будівлі на Дарницькому бульварі художника-монументаліста Федора Тетянича.

А вже у серпні ми написали, що у Києві виставили на продаж той самий ресторан “Вітряк” (нині – “Mill Hub”) з мозаїкою. Власне, в усій будівлі найціннішим є саме панно “Вітер” на його фасаді. Це єдина монументальна робота мисткині Горської, що збереглася у столиці та, вірогідно, у світі: інші опинились в окупації та були знищені.



Джерело