Чутки про зникнення ресторанів у Києві: витривалі заклади набувають нових можливостей

Протягом війни у Києві, а також в інших регіонах країни, закрилися численні заклади громадського харчування. Ті з них, що продовжують функціонувати в умовах сучасних викликів — особливо мережеві — навчилися адаптуватися і заробляти навіть у воєнний час, тож не збираються піти з ринку. Існують універсальні рішення, які дозволяють власникам ресторанів і кав’ярень залишатися у плюсі за будь-яких обставин.

Про ключові тенденції в ресторанному бізнесі розповіла Ольга Насонова, консультантка з ресторанного менеджменту та директорка аналітичного центру “Ресторани України”. Вона цитує Марка Твена, зазначаючи, що “чутки про загибель” ресторанного бізнесу в Україні, і особливо в Києві, є перебільшеними. Зазначено також, що для закриття багатьох ресторанів їх має бути насправді “багато”, чого не скажеш про виснажений український ринок.

“Протягом війни закрилися значна кількість закладів. Але ті, хто залишилися, особливо мережеві, вже знайшли способи адаптуватися до нових умов, тож просто так з ринку не зникнуть,” — підкреслила Насонова у своєму пості на Facebook.

За словами експертки, нинішній рік війни можна впевнено рахувати за “п’ять” з точки зору тенденцій, які впливають на ринок закладів харчування. Ситуація в Україні та Києві є унікальною: ринок швидко змінюється, буквально щомісяця.

“Тренди змінюються, змінюється і аудиторія. Той споживач, що був раніше, тепер уже інший. Проте існують універсальні рішення, які завжди здатні генерувати прибуток. Важливо правильно вибрати час та місце (чи місто) для відкриття,” — вважає фахівчиня з ресторанного консалтингу.

Відповідно до слів Насонової, навесні 2025 року спостерігалася цікава ситуація: ресторатори повірили в чутки про можливе швидке завершення бойових дій (у Білому домі саме вступив на посаду новообраний президент Дональд Трамп). В результаті вони почали відкривати нові заклади, але бізнес зіштовхнувся з продовженням війни та економічною кризою, внаслідок чого нові заклади зачинялися. Проте, за словами Насонової, це зовсім не стосується “сотень” закладів, і не є 20% від ринку.

Експертка також акцентує увагу на існуючій кадровій кризі в ресторанному бізнесі: значно зменшилася кількість людей, готових працювати в повному обсязі. Відповідно, заробітні плати зросли, тоді як ціни в закладах залишилися на попередньому рівні.

“Таким чином перед ресторанним бізнесом постала дилема: неможливо підняти ціни, адже люди просто не зможуть їх в платити,” — додала Насонова.

Крім того, директорка аналітичного центру “Ресторани України” наголосила, що практично половина всього ринку за обсягом наразі складають ресторанні мережі. Вони стабільно тримаються на плаву і не зачиняються, поки робота залишається прийнятною або вигідною. Саме тому нові ресторани та кав’ярні відкриваються, перш за все, мережами, які вже адаптувалися до нових умов і знають, як реагувати на кризові ситуації, а також мають необхідні людські та фінансові ресурси.

Елітна пастка: у закритих ЖК масово продають кафе, а у Парку Шевченка знесуть Опанас

Нагадаємо, у жовтні 2025 року в Києві відзначено тенденцію: на території закритих ЖК почали масово виставляти на продаж заклади — ресторани та кав’ярні. Власники почали позбуватися своїх “проектів” через закритість житлових комплексів та падіння людського трафіку.

Також повідомлялося, що київська прокуратура ініціює знесення будівлі одного з найвідоміших закладів у центральному Києві, ресторану Опанас, розташованого в парку ім. Тараса Шевченка. Основна претензія полягає в тому, що він займає ділянку землі з природно-заповідного фонду, яка має бути під охороною.