Київська підземка не змогла відсудити гроші у компанії, що провалила будівництво метро на Виноградар

Господарський суд міста Києва ухвалив рішення про відмову КП “Київський метрополітен” у позові щодо стягнення 1,6 млн грн з АТ “Київметробуд”. Ця компанія не завершила будівництво метро на Виноградар, що призвело до простою будмайданчика понад рік. Запитувані кошти є частиною відсотків з депозиту, отриманих компанією за вкладені у банк кошти київської громади, призначені для добудови зеленої лінії.

Відмова у позові КП “Київський метрополітен” зафіксована в рішенні Госпсуду столиці від 1 липня 2025 року. Підземка вимагала від “Київметробуд” 1,6 млн грн, це відсотки за депозитом, отримані за гроші київської громади, покладені на депозит в “Укргазбанку”. Саме з цієї причини, через нецільове використання коштів, контракт з будівельниками був розірваний, а будмайданчик залишався нерухомим з осені 2023 року до листопаду 2024 року.

Справа щодо “Київметробуд” розпочалася у 2018 році. Тоді КП “Київський метрополітен” замовив будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метро від станції “Сирець” до житлового масиву Виноградар з електродепо в Подільському районі Києва за 5,98 млрд грн. Підрядник мав завершити ділянку від ст.м. “Сирець” до “Проспекту Правди” з двома станціями (“Мостицька” та “Проспект Правди”) та дільницею вилочного відгалуження в бік станції “Виноградар” (І черга будівництва).

Замовник перерахував компанії 2,58 млрд грн авансу. Але підрядники з “Київметробуду” вирішили, що замість швидкого виконання будівництва (завершити об’єкт планували до 2021 року), краще підзаробити – і розмістили 1,7 млрд грн на депозит в “Укргазбанку”. І, як виявилося, їм вдалося отримати 139 млн грн процентів за цим депозитом.

Саме цю частину суми метрополітен хотів стягнути з підрядника через суд. Але суд зазначив, що згідно з рішенням від 2024 року з “Київметробуд” було стягнуто 139 млн грн безпідставно набутих коштів на користь Київської міської ради. Судова аргументація полягала в тому, що позов КП “Київський метрополітен” фактично є повторним стягненням коштів, які вже були стягнуті в іншій справі. Тому позов було відхилено.

Кличко назвав строки здачі метро на Виноградар: коли поїде перший потяг, і що нового на будмайданчику

Нагадаємо, що раніше Інформатор повідомляв про прогрес у будівництві метро на Виноградар: на майданчику станції “Мостицька” почали зведення діафрагмових стін, які укріплюватимуть котлован для підземних споруд. Це один із ключових етапів проєкту, що потребує найвищої інженерної точності та спеціального обладнання. Тому компанія-підрядник залучила новітню техніку – бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.

Також зазначимо, що до Дня Києва у травні міський голова Віталій Кличко зробив гучну обіцянку щодо строків добудови продовження “зеленої” лінії метро. Йдеться про дві станції, “Мостицька” та “Проспект Правди” в Подільському районі. Мер запевняє, що обидві станції будуть завершені протягом двох років.