Київське метро переплатило у півтора рази за тягові ланцюги для ескалаторів

КП “Київський метрополітен” заплатило в 1,5 рази більше за тягові ланцюги для ескалаторів, відмовившись від торгів на користь більш дешевого постачальника. Основним аргументом стало наявність російського громадянства у одного з співвласників компанії, з якої раніше купували цю ж продукцію. Проте на цей бізнесмен вже накладено санкції в Україні, а його акціями управляє АРМА.

Про цю незвичайну угоду, укладену КП “Київський метрополітен”, повідомило видання “Наші гроші”. Йдеться про тендер, в рамках якого 18 червня підземка замовила ТОВ “Ромакспром” тягові ланцюги для ремонту ескалаторів на загальну суму 16,98 млн грн. Один погонний метр ланцюга обійдеться підприємству в 1893 доларів. Інформацію про цей тендер можна знайти в системі електронних закупівель Prozorro.

Проте минулого року, в жовтні 2024-го, КП “Київський метрополітен” замовляло ті ж самі ланцюги для ескалаторів по 1044 долари за погонний метр, що на 44% дешевше. Постачальником тоді виступало ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”. Цього разу цей завод також брав участь у торгах, але його пропозицію було відхилено через те, що одним з його бенефіціарів є росіянин Станіслав Гамзалов.

Цей аргумент виглядає досить дивно: на Гамзалова РНБО вже наклала санкції, а його акції передали до Нацагентства з питань виявлення, розшуку й управління активами (АРМА). Вагонобудівний завод вказав на це у своїй заяві, але замовник зазначив у протоколі, що в тендерній пропозиції не було документа від АРМА.

Таким чином, метрополітен проігнорував аргументи вагонобудівників, які пропонували дешевшу продукцію, і вирішив витратити більше коштів на компанію, що є лише посередником, а не виробником тягових ланцюгів. Як повідомляє “Наші гроші”, київська “Ромакспром” знаходиться у власності та під управлінням Романа Романчука з Вінниччини. З 2020 року ця компанія-посередник отримала підрядів на суму 54,8 млн грн.

Тягові ланцюги ескалатора є ключовим елементом, який забезпечує рух сходів. Вони передають тягове зусилля від приводного механізму до сходинок, що дозволяє ескалатору функціонувати належним чином. На офіційному порталі КМДА зазначено, що капітальний ремонт ескалаторів в метрополітені потрібно проводити кожні 10-12 років або після 150 тисяч кілометрів пробігу.

Реманент для боротьби з пожежами та формений одяг – які ще товари закуповує метро

Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомив, що КП “Київський метрополітен” проводить закупівлю реманенту для боротьби з пожежами. Йдеться про ящики для піску: близько тридцяти металевих конструкцій мають бути доставлені підприємству протягом 2025 року. Вартість кожного виробу становитиме менше 1,8 тис грн.

Крім того, ми також писали, що КП “Київський метрополітен” закуповує одяг для своїх співробітників. Цікаво, що серед найменувань є як виробничий спецодяг, так і форменні робочі костюми, а також халати. При цьому крій, який замовляє підприємство, має бути як чоловічим, так і жіночим — що свідчить про дотримання гендерного балансу у столичній підземці.