Київський метрополітен показав рекордні збитки і став найгіршим в країні за доходами

Незважаючи на зростання доходів у 2023–2025 роках, метрополітени в усіх українських містах, де функціонує підземка, залишаються значно збитковими. Особливо тривожна ситуація спостерігається в Київському метрополітені, який зазнав найбільших втрат. У минулому році він зафіксував “мінус” майже на 3 млрд грн, а за перші шість місяців 2025 року вже перевищив погані результати 2021 року.

Дослідження фінансових показників метрополітенів (включаючи метротрам, що діє у Кривому Розі) підготувало видання “Слово і діло”. Згідно з його даними, за перше півріччя 2025 року київський метрополітен став найзбитковішим в Україні — його збитки склали 2,59 млрд грн. Так, видання провело аналіз чотирьох метрополітенів: Києва, Харкова, Дніпра та Кривого Рогу з 2019 до 2025 року (за поточний рік враховані дані за перше півріччя).

“У 2019 році київський метрополітен заробив найбільше — 3,39 млрд грн. У 2020–2021 роках цей показник зменшився майже вдвічі через пандемію COVID-19, а з початком повномасштабної війни у 2022 році — ще майже на половину: лише 1,08 млрд грн”, — повідомляє видання.

У 2023–2024 роках дохід зріс до 1,63 млрд грн, а за перше півріччя 2025 року склав 833,6 млн грн, що на 3,3% більше, ніж за перше півріччя 2024 року (тоді — 806,6 млн грн). Однак усі метрополітени щороку завершували з фінансовими збитками, окрім Кривого Рогу у 2022 році (плюс 6,6 млн грн), зазначає видання.

“Краща ситуація спостерігається у Києві: з -635,5 млн грн у 2019 році збитки зросли до -2,9 млрд грн у 2024 році. У першому півріччі 2025 року — уже -2,59 млрд грн. У Харкові ситуація також погіршилась: у 2023 році збитки сягнули -431,9 млн грн, а у першому півріччі 2025 року — вже -234,5 млн грн, що більше, ніж за весь 2021 рік”, — йдеться у публікації.

Проблеми метро: варшавські “гуманітарні” вагони не підходять для Києва

Нагадаємо, що нещодавно “Інформатор” повідомляв про неефективне використання транспорту, наданого європейськими партнерами у якості гуманітарної допомоги. З 60 вагонів метро, що прибули з Варшави, на лініях курсують лише 20, а з 132 автобусів на маршрутах працює хіба 60 одиниць.

Крім того, ми повідомляли, що у середу, 16 липня 2025 року, спостерігались перебої в роботі підземки. Однак цього разу вони сталися на наземній частині “червоній” лінії, оскільки декілька станцій, “Лісову” та “Чернігівську”, закрили через сильну пожежу поблизу кінцевої станції уздовж Броварського проспекту.