Суд стягнув 78 млн грн інфляційних втрат з компанії, що заморозила кошти на будівництво метро на Виноградар

Господарський суд за позовом Київської міської прокуратури ухвалив рішення стягнути з підприємства, яке мало будувати метро з Сирця на Виноградар, 78 мільйонів гривень. Йдеться про інфляційні втрати та три відсотки річних за користування бюджетними коштами. Це вже не перша сума, яку має сплатити компанія: раніше Верховний Суд підтримав позицію прокуратури про стягнення з неї 139 млн грн.

Про рішення Госпсуду стягнути з ТОВ Київметробуд ще 78 млн грн повідомляє пресслужба Київської міської прокуратури. Там додали, що раніше Верховний Суд підтримав позицію прокуратури у справі про стягнення понад 139 мільйонів гривень з цієї ж компанії. Тоді було встановлено, що замість будівництва метрополітену підрядник поклав виділені кошти на депозитний рахунок.

Столична прокуратура звернулася до суду у 2021 році з вимогою стягнути отримані відсотки на користь київської громади. А у новому позові прокурори вимагали стягнути інфляційні втрати та проценти за користування коштами, що передбачено законодавством у випадках безпідставного їх одержання. Суд задовольнив позов прокуратури, ухваливши стягнути з недобросовісного підрядника загалом 78 мільйонів гривень.

Попередні судові рішення про добудову метро на Виноградар – з історії питання

Нагадаємо, про те, що Верховний суд ухвалив остаточне рішення у справі про повернення ТОВ “Київметробуд” майже 140 млн грн в бюджет Києва, Інформатор писав ще наприкінці лютого 2025 року. Саме цей підрядник мав продовжувати будівництво лінії підземки на Виноградар, втім, замість вести роботи поклав гроші на депозит, ще й непогано підзаробив на цьому, отримавши чималі відсотки. І от тепер прокуратура домоглася повернення цих відсотків громаді міста.

Також ми розповідали про рішення суду щодо розірвання договору між КП “Київський метрополітен” та АТ “Київметробудом” про продовження “зеленої” лінії метро на житловий масив “Виноградар”. Підрядник отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством “Київметробуд” угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.

Джерело