У київських ТРЦ стало значно менше вільних площ – аналітики ринку

У 2024 році частка вільних площ у столичних ТРЦ зменшилася, і склала 13,1% на відміну від 16,3% роком раніше. За підрахунками аналітиків, найвища вакантність характерна для регіонального (15,1%) та окружного (15,2%) форматів. А у Києві вона сконцентрована у 4 об’єктах: Blockbuster mall, “Мармелад”, Promenada Center і Art Mall.

Про це повідомляє видання Delo.ua з посиланням на дані аналітичних компаній. Також, пишуть журналісти, відкриття великоформатних ТЦ на фоні обмеженого асортименту рітейлерів може збільшувати середньоринкову вакантність та ускладнюватиме залучення орендарів. Виданню розповіли у NAI Ukraine, що Київська область займає приблизно 18% від всього обсягу роздрібної торгівлі в Україні. Останні роки тут демонструються рекордні показники обсягу.

Активний девелопмент ритейлу попередніх років та насичення ринку торговельними площами призвели до поступового розсередження відвідуваності, зростанню вакантності, падінню орендних ставок, збільшенню ОРЕХ (через меншу кількість орендарів, необхідність утримування генераторів, тощо). А вільні площі в ТРЦ також частково заповнились через релокацію операторів зі сходу та півдня на захід через знищення ТРЦ внаслідок обстрілів та фізичної загрози подальшого функціонування.

А от негативний вплив на ринок справив вихід з ринку ритейлерів з РФ, закриття міжнародних операторів (наприклад IKEA), відсутність альтернативних універмагів і пауза у виході нових брендів. Також на показник вакантності впливають складнощі у поновленні повноцінної роботи операторів розваг (фітнесів, кінотеатрів, ДРЦ, боулінгів, закладів харчування) до закінчення війни.

Наразі ж, пише Delo.ua, спостерігається зміна інтересів девелоперів через війну. Інвестори розглядають інші регіони, нові сегменти та альтернативні галузі для своїх вкладень. Також у власників торгової нерухомості виникає необхідність переформатування галереї, проведення реконцепції. Аналітики прогнозують, що особливо гостро ці питання стануть після війни у низці комерційних об’єктів, включаючи екстремальні рішення.

У 2024-му кияни активніше ходили до ТРЦ: з чим це пов’язано

Нагадаємо, днями Інформатор вже писав про те, що у 2024 році відвідуваність ТРЦ у Києві демонструвала позитивну динаміку. У січні за одну добу до середньостатистичного торговельного центру столиці заходило вже 383 мешканці міста з розрахунку на 1 тис кв.м. площі, на відміну від 367 людей рік тому. А збільшення кількості торговельних площ призведе ще й до посилення конкуренції між ТРЦ Києва.

Також ми розповідали, що у одному з найбільших ТРЦ Києва, Respublika Park, днями відкрила свій ресторан мережа “Чорноморка”. Це перший її заклад у торговельно-розважальному центрі, а особливою “фішкою” відкриття саме цього закладу стала устрична дегустація. Пропонують і доставку – по місту, зокрема, у Голосіївському районі, де розташований ТРЦ.

Джерело