Компанія відомого столичного забудовника, Максима Микитася “Північно-український будівельний альянс” таки має сплатити до держбюджету понад 1,1 млрд грн. Київська прокуратура довела у апеляційному суді правдивість рішення першої інстанції щодо змови, завдяки якій компанія отримала один з найбільших своїх тендерів – на ремонт Шулявського шляхопроводу у столиці. Відтак, рішення вже набуло законної сили – і прокурори вживають заходів щодо його виконання.
Вже “вживають заходи”, аби стягнути 1,1 млрд
Про рішення Північного апеляційного госпсуду столиці повідомила Київська міська прокуратура у Facebook. Так, суд залишив у силі рішення суду першої інстанції, яким з переможця тендеру на реконструкцію Шулявського шляхопроводу стягнуто до державного бюджету понад 1,1 млрд гривень. Ним є компанія “Північно-український будівельний альянс”, зареєстрована на Андрія Якусевича – колишнього помічника Максима Микитася у часи його депутатства у Верховній Раді.
“Київською міською прокуратурою за матеріалами НАБУ встановлено, що приватне товариство стало переможцем тендеру на реконструкцію транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги з вул. Гетьмана. Разом з цим Антимонопольним комітетом визнано, що переможець торгів і ще одне товариство вчинили під час участі в аукціоні антиконкурентні узгоджені дії, тобто прозорого тендеру не було”, – повідомила пресслужба прокуратури у дописі.
Правоохоронці звернулися до столичного Госпсуду ще в грудні 2023 року з позовом, аби визнати недійсним рішення тендерного комітету, ще й договору генпідряду, як таких, що суперечать інтересам держави й супільства. Тоді госпсуд з доводами прокурора погодився, і нині апеляційна інстанція залишила це рішення в силі – відтак, рішення суду вже набрало законної сили, і у прокуратурі стверджують, що вже вживають заходів щодо реального виконання цього рішення.
Чому рішення вдарить і по Кличкові
Шулявський шляхопровід і його відновлення можна назвати “класичною” київською корупційною історією. У лютому 2017-го частина огорожі обвалилася, тоді Віталій Кличко сказав свою знамениту фразу про те, що “міст втомився” від часу. Аби він “перепочив”, з бюджету виділили 600 млн грн на реконструкцію та оголосили про тендер.
Участь у ньому взяли 4 компанії, а до аукціону дійшли лише дві з них – цей самий “альянс” Микитася і ще “Спецбуд-Плюс”. І вже у червні 2019 року Антимонопольний комітет визнав: компанія “Північно-український будівельний альянс виграла з порушеннями, а обидва “фіналісти” ще й діяли у змові. Кожного з них тоді оштрафували на 56 млн грн – але на фоні коштів, що додатково виділялися на ремонт мосту, це були щирі копійки.
Слід зазначити, що шляхопровід ще й досі відкритий частково. Проблема полягає у тому, що не був добудований один зі з’їздів – цьому перешкоджає цех №5 заводу “Більшовик”, який, як писав Інформатор в грудні 2024-го, нарешті почнуть демонтувати. Віталій Кличко в костюмі Діда Мороза “привідкрив” споруду в грудні 2019-го – і на цьому історія поки завершується. Втім, є дані, що пов’язують Кличка з самим скандальним забудовником.
Справа в тому, що Віталій Кличко чудово знайомий з Максимом Микитасем, і обидва вони навіть разом відпочивали в Італії. У серпні 2017-го журналісти “Схем” зафіксували, як Кличко й Микитась прилетіли разом одним приватним літаком до аеропорту “Бориспіль”. Відтак, рішення прокуратури вдарить також по міському голові столиці.
Скільки “зжере” Шулявський шляхопровід, і яку точно суму поверне собі місто
Нагадаємо, у травні 2024 року Інформатор написав, що Шулявський шляхопровід у Києві здатен “зжерти” до 2,45 млрд грн. Відкрити його вчасно (тобто, вже понад 5 років тому) заважав якраз один з цехів заводу “Більшовик”, що розташований поряд зі спорудою: будівля блокує можливість звести один зі з’їздів з мосту на Берестейський проспект.
А ще в лютому 2024-го ми розповіли, що на фірму Максима Микитася подали до суду через реконструкцію Шулявського шляхопроводу. Точна сума претензій до компанії – 1 млрд 117 млн грн, отримані у результаті змови, що зрештою й довели прокурори.