За півроку підрядник збудував лише 0,59% метро на Виноградар: у чому проблема

За півроку підрядник на будівництві лінії метро на Виноградар збудував трохи більше, ніж половина відсотка від усього обсягу робіт. Це з великою вірогідністю може свідчити про чергове перенесення строків виконання договору – відтак, метро будуватиметься довше, ніж це було прописано від початку. Ситуацію не рятує навіть підвищення вартості робіт – адже цінник на будівництво вже зріс до майже 14 млрд грн замість першопочатково запланованих 6 млрд грн.

Відсоток виконаних робіт на об’єкті можна вирахувати з суми, вже переказаної замовником – КМДА – підряднику, яким є компанія “Автострада”. Її повідомили у відповідь на інформаційний запит виданню “Комерсант український” у міській державній адміністрації столиці. Так, посадовці написали у документі, що як КП “Київський метрополітен”, так і підрядник, “Автострада”, забезпечують “виконання договору… у повному обсязі з дотриманням чинного законодавства”.

Водночас, умови договору, що був укладений з підрядником 14 серпня 2024 року, змінилися. Це також випливає з відповіді, наданої КМДА: там зазначили, що до першої угоди були укладені додаткові: щодо уточнення розподілу фінансування робіт, коригування графіку їх виконання, календарного плану і його коригування. Деталі додаткових угод невідомі, втім, з їх назв можна припустити, що йдеться про чергове перенесення строків будівництва.

А фактичне підтвердження цьому можна знайти у цифрах, наданих посадовцями КМДА. Так, у документі зазначено, що “наразі за виконані роботи Підряднику сплачено 82 841 104,48 грн”. Ця сума становить лише 0,59% від усіх коштів, що передбачені у договорі. Але за умовами договору оплата підряднику здійснюється щомісячно по факту виконання робіт. І це – досить чутливий момент.

Адже, згідно з першим договором, з моменту його підписання минуло вже 20% від усього терміну виконання. Але будівельники витратити лише 0,59% від усіх коштів – це означає, що вони виконали саме такий обсяг роботи за півроку, що минули. Відтак, найімовірніше, строки здачі об’єкту будуть переноситись.

Владі Києва бракує грошей, аби завершити будівництво метро: планують позичати

Нагадаємо, в грудні 2024 року Інформатор писав про те, що у КМДА вже не так впевнені у тому, що метро на Виноградар поїде за 2,5 роки. З’ясувалося, що міській владі таки бракує тих-таки 14 млрд грн. А очільник Департаменту транспортної інфрастрктури Руслан Кандибор зробив заяву про те, що добудова “залежатиме від фінансування”.

Також ми розповідали про те, що міська влада планує позичати суму, необхідну для добудови метро. Вже наприкінці грудня 2024-го стало зрозуміло: у найближчій перспективі на відновлення робіт передбачена невелика сума, а поки компанія-підрядник займається продовженням зеленої лінії без авансу та за власний кошт.

Джерело