Мати поскаржилася на побиття: усе про скандал в будинку для літніх людей під Києвом

Біля Києва розгорівся скандал із будинком для людей літнього віку “Happy Family”. Жінка розмістила свою матір, що має вікові розлади, у закладі, але вже за добу приїхала її забирати. А згодом поскаржилася на персонал на сайті будинку, а також у соцмережах, охарактеризувавши заклад як своєрідний філіал божевільні з “Пролітаючи над гніздом зозулі”. У “Happy Family” кажуть: описане у скарзі ставлення до постояльців неможливе, а пані чомусь діє надто заповзято. Чи дійсно йдеться про недбалість будинку для людей літнього віку, чи, можливо, й про недоброчесну конкуренцію, – розбирався Інформатор.

“Холодно, наче в морозилці”

Історія трапилася в будинку для людей похилого віку “Happy Family”. Він має два філіали на Київщині: у Софіївській Борщагівці та Віті Поштовій, обидва розташовані у чималих садибах в приватному секторі, мають прибудинкові території з озелененням, бесідками, гойдалками. На рекламних світлинах на сайті закладу щасливі дідусі й бабусі спілкуються між собою, слухають музику, читають книжки в бібліотеці, крім того, видно, що принаймні в одному з будинків є ванна-джакузі (приємно в будь-якому віці). А ще – привітний персонал, знову ж, судячи зі світлин.

Умови у “Happy Family” влаштовують постояльців: фото з сайту закладу happyfamily.dp.ua

Інакші враження склалися в киянки Юлії Юркової, що ненадовго стала клієнткою закладу на Софіївській Борщагівці. Свої відгуки про відвідування будинку для людей літнього віку мамою Юлія лишила на Facebook – ми розшукали їх в групі Софіївської Борщагівки. Юлія зазначила: пост написала, аби застерегти людей від “поганих наслідків” та розповісти, що ж насправді відбувається у закладах “Happy Family”.

За словами Юлії, її мати потребує постійного догляду через вікові розлади (має деменцію), і досі перебувала у аналогічному закладі – втім, через велику відстань з’явилася потреба підшукати їй новий, ближчий, прихисток. До будинку, пише, приїхали заздалегідь, оглянули приміщення і умови для постояльців. Аж коли рішення було прийнято, гроші – перераховані, і прийшов час заселяти матір до будинку на Софіївській Борщагівці, почалися пригоди.

“Привезли маму ввечері, про що раніше повідомили, 30 хвилин стояли під воротами – ніхто не відкривав. У закладі через відключення не було світла: холодно, наче в морозилці. Медсестра закладу сказала, що генератор в ремонті, скоро буде. ОК, залишили мамі теплий одяг і ковдру, щоб ій було тепліше”, – розповідає Юлія Юркова у дописі.

“Сказали, що мама небезпечна”

Наступного ранку, продовжує, потелефонували до закладу, аби спитати, як минула ніч. Тут виник суттєвий конфлікт – із медсестрою на ім’я Людмила Василівна: вона, каже пані Юлія, “почала грубити” і сказала, що нова постоялиця проблемна.

“Сказала, що мама небезпечна, бо вона постійно ходить (тобто медична сестра може зробити висновок з того, що людина ходить багато, – це потенційно небезпечна людина). Коли моя мама була в іншому закладі, її стан ніхто не називав небезпечним: те, що вона мало говорить, і потреба ходити – нормальний стан при деменції”, – зазначила пані Юлія.

Філіал на Софіївській Борщагівці: солідний двоповерховий будинок та сад із бесідкою. Фото з сайту закладу happyfamily.dp.ua
Філіал на Софіївській Борщагівці: солідний двоповерховий будинок та сад із бесідкою. Фото з сайту закладу happyfamily.dp.ua

Та найгіркіше клієнтка приберегла наостанок. За її словами, щойно родина приїхала забрати стареньку, і та сіла до автівки – зізналася, що її… били по спині. У дописі Юлія зазначає, що ледь стрималася, аби не повернутися до закладу і “віддати те, що було зроблено матері”. Зазначимо: загалом пост надзвичайно емоційний – наш переказ передає лише його суть, а не почуття доньки.

“Це – наклеп”: що розповіли у “Happy Family”

Аби розпитати про конфліктну ситуацію, Інформатор потелефонував до самого закладу “Happy Family”. Прикметно, що адміністраторка Тетяна, яка взяла слухавку, не знала про пост у Facebook-групі, але одразу упізнала клієнтку і її історію. Та, каже, написала скарги на сайті закладу з декількох різних акаунтів.

“Вона розмістила свою матір в нас на один день. Приїхала просто без речей, з чотирма “памперсами”. Мама – повністю дементна, вона не розуміє, що з нею відбувається. На жаль, має таку хворобу – я їй дуже співчуваю. А от щодо мотивів доньки є сумніви, в неї своя реальність”, – розповідає Інформатору Тетяна.

Адміністраторка наголошує: аби залагодити делікатну ситуацію, декілька разів перепросила в пані Юлії, та побажала знайти заклад, де її матері буде добре. Також клієнтці одразу повернули гроші, сплачені за розміщення постоялиці. На закиди про побиття чи холод у приміщеннях, Тетяна відповідає коротко: це наклеп.

Умови всередині будинку у філіалі закладу на Софіївській Борщагівці. Фото з сайту закладу
Умови всередині будинку у філіалі закладу на Софіївській Борщагівці. Фото з сайту закладу happyfamily.dp.ua

“Дементна мама поскаржилася, що її б’ють, хоча навіть не розмовляє… Вона (донька – ред.) мені це також сказала, і я пообіцяла, що передивлюсь відеозаписи, адже ми маємо камери. Але це – наклеп! В нас спостереження, усе ж видно. Щодо того, хто ходить – це нормально, ми всі багато ходимо. Температура в наших приміщеннях кімнатна, і вона витримується. В нас же, окрім персоналу, є інші люди, які в нас перебувають – і це найкращі відгуки”, – додала Тетяна.

Побутовий конфлікт чи конкурентна боротьба: усі версії

За радянських часів, а також у перші роки незалежності ситуація з будинками для людей похилого віку в Україні була табуйованою. Та й сама тема специфічна: піклування про батьків є ознакою гідного суспільства, і навіть зараз далеко не всі розуміють, що іноді повноцінний догляд за старенькими можна забезпечити лише у спеціалізованому закладі (зокрема, закиди щодо цього звучали від декотрих із коментаторів під дописом Юлії Юркової).

Відтак, сама тема є надто делікатною – таким закладам, як “Happy Family”, довіряють дещо, що є для людей найдорожчим: своїх рідних. А відтак, і планка вимог до подібних будинків висока. З іншого боку, не можна виключати і спекуляцій на темі від самих клієнтів. Версія, про яку адміністраторка не каже прямо, звучить так: йдеться про недоброчесну поведінку, або й про конкурентну боротьбу.

“Я так розумію, донька це зробила спеціально. Бо вона явно приїхала до нас на один день. Мала чотири “памперси”, жодних речей. Я лише потім зрозуміла, що це, ймовірно, була… скажімо так, запланована акція”, – розповіла вона Інформатору.

Якщо це дійсно так, звісно, йдеться про негідний вчинок. Втім, поки що ситуація виглядає, як класичне “одне слово проти іншого”. Клієнтка навряд чи зможе довести, що в закладі знущалися з її рідної, а сам заклад – стоятиме на своєму. Найімовірніше, йдеться про звичайний побутовий конфлікт “без наслідків” для обох сторін.

Як у Києві почали лікувати домовинами, і що стало причиною скандалу довкола “Атлета”

Нагадаємо, наприкінці жовтня Інформатор писав про навіжену послугу – “гроботерапію”, що з’явилася на київських маркетплейсах. Її сенс полягає в тому, що клієнтам пропонують влаштувати їхні похорони задля того, щоб ті переглянули пріоритети й наново відчути смак до життя. Все взаправду: і домовина, й жалоба, і розпачливі промови від друзів та родичів, а у “повному” пакеті послуг буде ще й священник (звісно, актор). Але можуть навіть прикопати, насправді, лопатами і в домовині.

А у вересні ми розповідали про скандал через реконструкцію стадіону “Атлет”, що належить до Федерації легкої атлетики. Замість бігових доріжок і зон для метання снарядів там збудували корти для гри в теніс. Профільне міністерство виправдовується: так простіше буде зібрати кошти на основний ремонт, але олімпійців цей підхід не влаштовує.

Джерело