Для будівництва метро на Виноградар у Києві привезуть Галину, але їй ще потрібне відновлення

Продовження будівництва “зеленої” лінії метро від станції “Сирець” до мікрорайону “Виноградар” у Києві неможливе без прохідницького щита. Таке обладнання в Україні є, ним володів попередній підрядник, компанія “Київметробуд”. Нинішні будівельники вже викупили щит, але його обладнання було пошкоджене й розікрадене за півтора роки, що машина стояла без руху – у підсумку, її повезуть на відновлення до Німеччини.

Про перипетії з відновленням прохідницького щита розповів власник групи компаній “Автострада” Максим Шкіль в інтерв’ю ТСН. За його словами, для будівництва другого тунелю від станції “Сирець” до майбутньої станції “Мостицька” потрібне складне обладнання.

“Ми придбали тунелепрохідницький щит, який буде доставлено після відновлення в Україну на початку 2026 року. І відразу ці роботи будуть розпочаті. Зараз триває перенесення мереж, ідуть підготовчі роботи для того, щоб мати відповідний фронт”, – сказав Максим Шкіль.

За словами підрядника, щит під назвою “Галина” був викуплений в попереднього власника – компанії, що будувала перший тунель. Йдеться про “проблемного” підрядника, компанію “Київметробуд”, з якою нині судиться місто Київ за повернення коштів, отриманих на будівництво метро та згодом отриманих нею у якості відсотків за банківським вкладом (частину коштів розмістили на депозитах). За час, доки метро не будувалося, а майданчик стояв закинутим, – над “Галиною” попрацювали вандали, і від високотехнологічного обладнання залишився лише самий корпус.

“Все обладнання було розкрадене… Дефектація тривала чотири місяці, спеціалісти компанії розробили індивідуальний проєкт під цю машину, визначили необхідні комплектуючі. Щит буде відправлено на відновлення в Німеччину. Загальна вартість відновлення тунелепрохідницького комплексу становить 8 мільйонів євро”, – зауважив Шкіль.

Очільник компанії “Автострада” додав, що німецька компанія Herrenknecht, яка відновлюватиме щит, вже отримала аванс у розмірі 30% від загальної суми. Відтак, усе обладнання буде готове й доставлено до Києва вже на початку 2026 року. Тоді й почнуться роботи з прокладання другого тунеля.

Будівництво метро несе киянам додаткові незручності: про що йдеться

Нагадаємо, у квітні 2025-го Інформатор писав, що в киян буде трохи більше незручностей через будівництво метро на Виноградар, ніж очікувалося. На багатьох ділянках виникла потреба перенести водопровід, каналізацію, електромережі та газові комунікації.

Також ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено необхідністю перенесення високовольтних ліній електропередач на ділянці будівництва нової станції метро “Проспект Правди”, що входить до складу будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену.

Джерело