Кличко отримав потужний аргумент для продовження зупинки транспорту: до чого тут нічна атака Шахедів

Зранку у середу, 29 січня у Києві сталося пошкодження інфраструктури метрополітену. Йдеться про Дарницьке депо, розташоване на вул. Вінстона Черчилля у Дніпровському районі столиці: уламки посікли деякі приміщення та огорожу. Для міської ж влади ця атака дає міцний аргумент на користь продовження зупинки муніципального транспорту під час повітряних тривог – про що вже заявив посадовець КМДА.

Про наслідки атаки в ніч на середу, 29 січня 2025 року повідомив Руслан Кандибор, директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА в ефірі телеканалу “Київ 24”. За його словами, місто атакували дрони, начинені шрапнеллю – уламки БпЛА впали біля колій, якими потяги метро виїздять на маршрут.

“Уламки Шахеда впали на колії, по яких здійснюється видача складів метрополітену, вагонів, які йдуть в тунель. Пошкоджено службове приміщення охорони, і огорожа самого депо. Ворог веде підступні атаки, заряджаючи Шахеди шрапнеллю, дрібними осколками: там все на місці ними посічене. Якщо б рухомий склад перебував на коліях, і відбувалося переміщення вагонів – ми б мали понищені вагони, рухомий склад, і жертви чи каліцтва серед людей”, – зазначив Руслан Кандибор.

Зазначимо, що фраза про небезпеку для рухомого складу й пасажирів не випадкова. З початку січня у Києві точиться дискусія про те, чи скасовувати заборону на рух муніципального громадського транспорту, запроваджену за безпосередньої участі керівництва міста та колишніх очільників військової адміністрації Києва, Сергія Попка та Миколи Жирнова. Саме на них Віталій Кличко покладав відповідальність за продовження заборони – він казав, що зупинка транспорту у Києві (єдиному мегаполісі країни, що таке ще робить) є на совісті “Ради оборони Києва” – колегіального органу, до якого входять сам Кличко, його заступники й силовики, у т.ч. військове керівництво міста.

Новий голова КМВА Тимур Ткаченко воліє скасувати обмеження принаймні частково, проти чого виступає КМДА та “цивільне” керівництво міста, і пошкодження інфраструктури метро, ще й шрапнеллю, дає зайвий аргумент оточенню Віталія Кличка на користь заборони. Самі ж кияни вже давно підозрюють: турботою про їхнє здоров’я тут і не пахне, а головний мотив – дати заробити маршрутникам: приватний транспорт продовжує курсувати містом, і заробляє колосальні кошти під час тривог.

Нині ж, за словами Руслана Кандибора, ДСНС досить швидко убезпечили рух потягів коліями, що дозволило вчасно вивести рухомий склад на маршрути. Співробітники метрополітену, каже він, не постраждали, бо, на щастя, усі перебували в укриттях.

“(Ситуація) була швидко відреагована ДСНС, разом з колективом метрополітену обстежили колії, уламки позабирали, і потяги пішли на лінію. Зараз на місці все ще працюють слідчі, обстежують все, що було пошкоджено. Але рухомий склад вийшов на лінію”, – додав очільник Дептрансу.

Сподівання на Ткаченка: що очільник КМВА казав про скасування зупинки транспорту

Нагадаємо, невдовзі після призначення на посаду голови КМВА Тимура Ткаченка Інформатор писав про те, що одним з найбільших сподівань киян у зв’язку з цим кадровим рішенням є скасування зупинки міського транспорту на час повітряних тривог. Саме цю ініціативу обговорюють у соцмережах, і на неї покладають надії як у депутатському корпусі.

Та невдовзі надію на скасування зупинки транспорту дали й депутати-“слуги” – Київради та Верховної Ради, що завітали до Ткаченка “на каву”. На початку року вони розповіли: мають відчуття, що новий очільник КМВА дослухається до думки киян, і він “їх також почув”, і сприйняв аргументи, як годиться.

Джерело