КМДА ввімкнула задню у питанні руху автівок біля вокзалу: парковку роблять вже замість зеленої зони

Біля Центрального залізничного вокзалу у Києві таки зроблять паркінг, причому просто на місті зелених насаджень, що нині ростуть на Вокзальній площі. Таке рішення цілком може бути наслідком непродуманої реконструкції площі, яке провели торік. З цією метою рослини вже почали прибирати й пересаджувати на іншу локацію, а майбутню парковку замощувати бруківкою.

Рослини переносять на нову локацію

Про оновлення на Вокзальній площі повідомляє КМДА. Чиновники звуть процес “модернізацією паркувального майданчика” на Центральному залізничному вокзалі. Зелені насадження, що декілька десятиліть росли тут, вже почали переносити на нову локацію – їх вирішили зберегти, й не зменшувати площу озеленення.

“Рослини пересаджуватимуть відповідно до встановлених екологічних норм та із залученням профільних фахівців комунальних служб з управління зелених насаджень”, – пояснили у КМДА.

Саму ж “модернізацію” паркувального майданчика називають відповіддю на “зростаючі транспортні потреби міста”, зокрема в зоні Центрального залізничного вокзалу – велетенського транспортного хабу у центрі столиці. Кажуть, що, зробивши паркінг просто у центрі площі, тим самим зменшать навантаження на прилеглі вулиці (саме там нині паркуються кияни, яким треба привезти когось на вокзал чи забрати зі станції), і “покращити логістику”.

Чому протестують кияни-водії

Найімовірніше, до перевантаження центру міста транспортом призвела реорганізація, що її провели на Вокзальній площі восени 2024 року. Тоді там вирішили “розділити транспортні потоки”, вичавивши з площі легкові автівки: замість колишніх паркомісць обабіч вул. Симона Петлюри, облаштували такі милі оку Віталія Кличка велодоріжки. Хоча залізничний вокзал є найменш прийнятною для велосипедів локацією (бо на двоколісному транспорті пасажирам просто незручно перевозити валізи та важкий вантаж).

“Мамкіни урбаністи щасливі. Але щасливі вони не від того, що реалізували класний проєкт. А від того, що водії тепер незадоволені, а значить, рахунок 1:0 на користь урбаністів”, – шпетив тоді “реформу” киянин Євген Муджирі, автоблогер та керівник першого електромобільного порталу Autogeek.

Загалом, осіння “реформа” викликала різке несприйняття “автомобілізованих” киян, та й пасажирів таксі, бо призвела до ще більших заторів на прилеглих вулицях, та й перед самим вокзалом. Адже таксистів, що “ловлять” пасажирів, яким треба дістатися до пункту призначення, менше не стало – а місць для очікування клієнтів в них суттєво поменшало. Та й сама площа стала непроїзною: тепер з Вокзальної неможливо проїхати на вул. Митрополита Липківського, або потрапити на неї з тієї-таки вул. Петлюри.

Що кажуть самі розробники системи руху

Урбаністи з ГО “Пасажири Києва”, у свою чергу, створення паркування на зеленій зоні навпроти вокзалу не підтримують. Саме вони й були ініціативною групою, що долучилася до осінньої перебудови на Вокзальній площі – за задумом, біля Центрального вокзалу мало б побільшати громадського транспорту (та це завдання міська влада, схоже, провалила). Відтак, їхня теза продовжує лінію на витискання з площі особистого транспорту киян.

“Не можемо стверджувати, що збільшення паркомісць сприятиме зменшенню заторів і хаосу з боку автовласників. Але вже скоро побачимо результат. Наші спостереження показують, що існуючі зміни організації дорожнього руху на площі потребують вдосконалення – в першу через повальне ігнорування ПДР водіями приватних авто та бездіяльність поліції”, – зауважують у ГО “Пасажири Києва”.

Крім того, урбаністи додають, що нинішня схема руху площею мала б забезпечити пріоритет саме громадському транспорту. А ще краще, повернення трамвая на вул. Симона Петлюри: свого часу рейковий транспорт забезпечував пасажирів комфортом при прибутті та від’їзді від вокзалу, так само, як це відбувається у Харкові чи Львові. Колії з-під вокзалу демонтували наприкінці 1990-х.

Як змінили рух транспорту на Вокзальній, і що про це думають кияни

Нагадаємо, про кардинальну зміну організації руху транспорту на Вокзальній площі у Києві Інформатор писав ще наприкінці жовтня 2024 року. Тоді стало зрозуміло, що адміністрація міста взяла курс на покращення умов для громадського транспорту – можливість під’їхати до вокзалу залишили лише для автобусів і тролейбусів.

Але вже невдовзі стало зрозуміло, що “реформа” є невдалою. Кардинальна зміна наробила стільки галасу, скільки не вдавалося ще жодному з інфраструктурних нововведень останніх років. Розподілення транспортних потоків буквально “вичавило” з площі легкові авто: їх стало значно складніше запаркувати, адже замість колишніх паркувальних місць тепер велодоріжки.

Джерело