Крайніми хотіли зробити водіїв: Рада оборони Києва завернула дозвіл на рух транспорту й метро під час тривоги

У середу, 12 березня 2025 року Рада оборони Києва прийняла рішення перенести питання змін алгоритмів роботи наземного громадського транспорту й метро під час повітряної тривоги на наступне завдання. Основною причиною стали напрацювання, що їх запропонували у військовій адміністрації: згідно з ними, відповідальність за рух чи зупинку рухомого складу хотіли перекласти на самих водіїв. Також не було запропоновано жодних варіантів щодо руху метрополітену відкритими ділянками ліній на Лівобережжі.

Про це повідомив офіційний міський портал із посиланням на заяву першого заступника міського голови, Миколи Поворозника. Перш за все, він зазначив, що безпекова ситуація у столиці не змінилася з 2022 року, коли почалося повномасштабне вторгнення. І у відповідь на звернення міської влади усі структури, що відповідають за безпеку мешканців, відповідали: питання не на часі.

“Місто неодноразово зверталося до ДСНС, військових, поліції щодо можливості зміни алгоритму руху громадського транспорту під час повітряних тривог. Зокрема, й в грудні минулого року. І відповідь була одна: безпекова ситуація така, що не можемо дозволити”, – цитує портал Миколу Поворозника.

Заступник Віталія Кличка підкреслив, що проєкт рішення Ради оборони, напрацьований КМВА, передбачав, що відповідальність за зупинку рухомого складу, чи продовження руху за маршрутом мав би приймати безпосередньо водій. Це, каже Поворозник, докорінно неправильний підхід до проблеми, адже у однаковій ситуації двоє різних водіїв можуть приймати різні рішення.

“Водій, виходячи зі свого емоційного стану, ментальної стійкості чи, просто кажучи, хоробрості, має приймати рішення, їхати чи не їхати: наражати на небезпеку пасажирів чи ні. Утім нагадаю, за безпеку людей відповідають не тільки водії громадського транспорту. А й ті, хто таке рішення ухвалює, зокрема Рада оборони Києва. Я зараз навіть не говорю про кількість конфліктів з пасажирами, які могло б спровокувати таке рішення”, – зауважив заступник голови КМДА.

Крім того, Поворозник зазначив, що проєкт рішення жодним чином не вирішував питання про рух поїздів метрополітену відкритими ділянками маршрутів (від ст.м. “Дніпро” до “Лісової” на “червоній” лінії підземки й Південним мостовим переходом від ст.м. “Видубичі” до “Славутича” – на “зеленій” лінії). Усі ініціативи, каже він, стосувалися лише наземного транспорту.

“Із запропонованого сьогодні проєкту рішення виходить, що в метро безпекова ситуація не змінилася. А наземний транспорт можна відпускати на розсуд водія. І ще залишається незрозумілою ситуація з електротранспортом, коли один водій трамвая чи тролейбуса зупинився, бо він прийняв таке рішення. Що робити тим, хто зупинився позаду, але хоче їхати. Зупинка одного трамвая – це зупинка руху на всій лінії. Який тут алгоритм дій?” – задався питанням Поворозник.

Заступник голови КМДА зауважив, що усі рішення будуть більш ретельно опрацьовані з членами Ради оборони Києва. Змінять саму логіку документу, щоб “крайніми” у питанні зупинки транспорту не залишалися самі водії. Цікаво, що із першим повідомленням про паузу в питанні дозволу руху транспорту під час тривоги виступив заступник Віталія Кличка, а не Тимур Ткаченко – ініціатор такого дозволу. Схоже, що міський голова Києва взяв на себе ініціативу у цьому питанні й блокує розгляд у позитивному з точки зору очільника КМДА ключі.

Три роки не бачили, що їздять маршрутки: що каже Тимур Ткаченко

Сам Тимур Ткаченко також виступив зі своєю позицією після засідання Ради оборони Києва. Очільник КМВА зазначив, що його опоненти воліють зняти з себе відповідальність – а в Кличка кажуть, що рішення, напрацьоване “військовою” адміністрацією міста, не відповідає їхньому баченню.

“Пан Кличко постійно говорить, що він відповідальний за життя людей, але поширює цю відповідальність виключно на комунальний транспорт. Три роки Ви не бачили, що відбувається з маршрутками під час тривог? За підсумками розгляду питання – вирішили доопрацювати рішення до наступної середи”, – зауважив Ткаченко.

Також голова КМВА додав, що “поза протоколом” (тобто у приватних бесідах) усі члени Ради оборони Києва стверджують, що транспорт повинен рухатись. Але щойно доходить до голосування, не підтримують запропонований ним алгоритм. Втім, у КМДА, каже він, обіцяють, що доопрацюють питання до наступної середи (19 березня 2025 року – Ред.)

Рада оборони таки відкрила Південний міст для проїзду, а Кличко почав сутичку з Ткаченком за повноваження

Нагадаємо, раніше Інформатор вже повідомляв, що у Києві від 12 березня 2025 року дозволено рух усіма мостами, що є у місті. Рада оборони столиці відкрила рух транспорту Південним мостом – щоправда, поки лише з лівого берега на правий (відтинок споруди з правого на лівий ремонтують). Крім того, під час повітряної тривоги зніматимуть обмеження руху транспорту Подільським мостовим переходом і Дарницьким мостом.

Також ми розповідали, що Віталій Кличко таки вступив у суперечку з очільником КМВА Тимуром Ткаченком за повноваження. Аби не допустити витискання міського голови з Києва так само, як це трапилось у Чернігові, про що писав напередодні Інформатор, 11 березня 2025 року він подав до Київради проєкт рішення, яким депутати перерозподіляють повноваження, суттєво скорочуючи їх для свого опонента. У документі його мета зазначена достатньо чітко: забезпечити безперервність функціонування органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану.

Джерело