У КП “Київпастранс” вирішили демонтувати й порізати на метал останній київський вагон “Пульман”, виготовлений на початку ХХ ст. у Німеччині. Він зберігався у Пущі-Водиці й виконував роль електричної підстанції, але був справжньою історичною “капсулою часу”, бо його ходова частина та корпус збереглися від самого моменту побудови. Втім, київські транспортники вирішили порізати унікальний вагон на метал.
Про рішення КП “Київпастранс” повідомляє київський активіст-пам’яткоохоронець Дмитро Перов. У дописі на Facebook він пошпетив керівництво транспортного підприємства за те, що воно демонтувало останній з “Пульманів” – вагонів, вироблених на початку ХХ ст. у Німеччині для Києва.
“Донедавна у столиці зберігалися ще два “київські” вагони “Пульман”. Один – на розворотному кільці 14-лінії Пущі-Водиці (демонтовано 2022) інший – в лісі, що поруч. На минулому тижні Київпастранс вирішив демонтувати і його”, – зауважив Перов.
Справа в тому, що вагони для київської трамвайної мережі – першої у Російській імперії – почали виготовляти серійно у 1902 році у німецькому Гановері, а з 1907 року – у Нюрнберзі. Вагони “Пульман” вважалися одними з кращих в Європі та цінувалися за високу якість. Цікаво, що коли у 2022-му затримали Віктора Медведчука, у його резиденції під Києвом виявили саме такий, відреставрований, вагон “Пульман”.
“Цей вагон сюди прибув у 50-ті, його переобладнали в електричну підстанцію, але оригінальні механізми та власне корпус – збереглися. Його, по прикладу багатьох європейських столиць, можна було відреставрувати і перетворити на кавʼярню, як LennyBus. Втім, далекоглядна міська управа вирішила порізати останній “Київський пульман” на метал і залити все бетоном”, – додав Дмитро Перов у дописі.
У Києві реставрують ретро-трамвай: коли й де він курсуватиме
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що у Дарницькому депо проходить реставрація історичного синього трамвая, який був випущений ще у 1892 році. До кінця 2025-го його планують знову випустити на лінію після десятирічної перерви. Згодом поїздки цим транспортом стануть частиною екскурсійних програм для киян і туристів.
Також ми розповідали, що трамвай-кафе Tatra T6B5, що їздить Києвом під номером №001, може залишитись останнім діючим вагоном цієї моделі. Наразі у столиці лишилося лише сім таких вагонів, рахуючи “перший” трамвай та вагон, що працює буксиром територією Дарницького електродепо. Усі інші були списані й розібрані, чекають на списання на території своїх депо чи виведені з експлуатації.