Київпастрансу вказали на помилку: ремонт фунікулера влітку – це шкідливо й недоречно

КП “Київпастранс” використовує фунікулер ineffektivno. Фахівці проводять планові ремонти цього транспорту не тоді, коли попит найнижчий, а навпаки, у “пікові” літні місяці, у 2025 році – з 14 липня до 22 серпня. У КМДА стверджують, що влітку спостерігається “найменший пасажиропотік”, що не відповідає справжнім даним про використання транспорту. Це призводить до зниження прибутків фунікулера та незручностей для мешканців Києва.

Громадська організація “Пасажири Києва” рекомендує КП “Київпастранс” змінити підходи. Її експерти запитали про пасажиропотік на фунікулері та вивчили практики країн Європи. Як з’ясувалося, цілорічні фунікулери там також закривають на ремонти, але це відбувається або восени, або навесні, а не влітку, як це робить нинішнє керівництво КП “Київпастранс”.

“Ми підозрювали, що у Києві ситуація подібна, адже в спекотні місяці на Поштовій площі біля Дніпра спостерігається максимальний потік людей. Після отримання даних наші підозри підтвердилися”, – зазначили у “Пасажирах Києва”.

У квітні 2025 року фунікулер використовувався в середньому 7 тисячами киян щодня. У березні цей показник становив 7,5 тисяч, а потім кількість пасажирів зросла до 12,5 тисяч у липні. Ці дані надали громадські активісти, які вивчали пасажиропотік цього виду транспорту. Однак у КМДА запевняють, що в літні місяці фунікулером користується лише 2 тисячі пасажирів.

“Але влітку пасажирів якраз найбільше, і такими ремонтами місто та перевізник самі зменшують прибуток фунікулера та створюють незручності для більшої кількості потенційних пасажирів. Чи можете уявити, щоб гірськолижний курорт Буковель ремонтував підйомники на різдвяні свята, коли попит на цю послугу максимальний? Ні!” – підкреслили громадські активісти-транспортники у дописі.

У ГО “Пасажири Києва” нагадали, що за попередньої влади до 2014 року ремонти фунікулера проходили за більш прийнятним графіком у вересні-жовтні. Тому, здоровий глузд вимагає від КП “Київпастранс” перенести ремонти на “низький сезон”, на лютий-березень або листопад.

Чому фунікулер відключали, і чому саме влітку – позиція Київпастрансу

Нагадаємо, що в середині липня Інформатор повідомляв про закриття фунікулера на щорічний плановий ремонт. Це заплановано з 14 липня до 22 серпня. У КП “Київпастранс” аргументують, що влітку цей вид транспорту має нібито найменший пасажиропотік, до 2 тисяч пасажирів на добу, “що майже вдвічі менше, ніж у інші сезони”.

Рік тому ми писали, що київський фунікулер частіше знеструмлювали. Про деякі випадки повідомляв КП “Київпастранс” у соціальних мережах, інші залишалися непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі від цього не легше: вже було кілька випадків, коли вагони застрягали посеред маршруту, зависаючи над схилом.