У Київраді обговорюють бюджет для реалізації будівництва метро на Троєщину. Мова йде не стільки про сам бюджет, скільки про рішення, яке дозволяє залучити фінансування з міжнародних донорів для початку робіт. У вівторок, 21 жовтня, члени “бюджетної” комісії міськради підтримали цю ініціативу.
Про підтримку комісією Київради з питань бюджету проєкту рішення, яке надає можливість почати процес залучення коштів міжнародних фінансових організацій для будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро, поділився у Facebook заступник міського голови столиці Валентин Мондриївський. Він зазначив, що це потужний проєкт, який місто планує реалізувати в найближчому майбутньому.
“Це один із наймасштабніших інфраструктурних проєктів столиці. Його реалізація дозволить з’єднати правий і лівий береги, забезпечуючи швидке та зручне транспортне сполучення для мешканців Троєщини і всього Деснянського району”, – підкреслив Мондриївський у своєму дописі.
Крім того, під час засідання “бюджетки”, як звуть це зібрання члени комісії, були розглянуті та затверджені й інші важливі рішення для міста. Про них повідомив у соцмережах ще один член комісії, депутат від УДАРу Віктор Домагальський.
Зокрема, депутати:
- Погодили фінансові розпорядження мера, які підуть на соціальний захист та ЖКГ;
- Затвердили нову програму охорони земель міста Києва на період 2026–2028;
- Продовжили містобудівну політику і оновили міжнародні відносини;
- Коригували програму “Молодь та спорт столиці”;
- Ухвалили екологічну програму на 2026–2028;
- Внесли зміни до промислово-підприємницької стратегії міста.
Згідно з проєктом КМДА, на кінець 2023 року загальний бюджет програми будівництва метро на Троєщину складав 34 млрд 783 млн 627 тис. грн. З місцевого бюджету планувалось виділити 19 млрд 880,8 млн гривень, з державного – 800 млн гривень і 14,1 млрд грн з інших джерел. Проте пізніше ці цифри були переглянуті, і нині планується залучити майже 70 млрд грн.
Велике будівництво: вартість метро на Троєщину та запити киян на швидкісний трамвай
Нагадаємо, що нещодавно стало відомо про плани Київради залучити близько 68 млрд грн (приблизно 1,5 млрд євро) від міжнародних фінансових організацій для будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро. За задумом, вона з’єднує правий і лівий береги столиці, забезпечуючи очікуване сполучення з Троєщиною. Відповідний проєкт рішення планувалося обговорити на сесії Київради 25 вересня 2025 року.
А в травні 2025-го ми дізналися, що кияни зареєстрували петицію до міської влади з вимогою замінити будівництво метро на Троєщину на швидкісний трамвай. Автор звернення вказує, що поки будівництво підземки знаходиться на паузі, мешканці не отримують належного сполучення з правим берегом столиці – і це триватиме ще тривалий час. Натомість, трамвайні колії можна прокласти за кілька років, що виявиться значно економічнішим варіантом за аналогічної пропускної спроможності.
