Міст Патона, загальний стан якого є непрацездатним, нині перебуває на балансі в державної Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області. Її керівництво вже провело декілька нарад з приводу майбутньої реставрації мосту. Було декілька ідей – згідно з однією, міст мали б повністю перебудувати, за іншою – лише відремонтувати ті конструкції, що є зараз. Загалом рішення щодо об’єкту ще не прийнято.
Про це повідомив директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор в ефірі Громадського радіо. Він зазначив, що, зважаючи на обсяги робіт та фінансування, міст Патона переданий в роботу державній Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області – це колишня Служба автомобільних доріг області.
“Були вже неодноразово наради. Там багато варіантів пропонують: то будувати новий міст, то ремонтувати цей. Думаю, найближчим часом воно повинно вирішитися: чи ремонтувати, чи реставрувати – адже міст віднесено до пам’ятки місцевого значення, це пам’ятка архітектури, і там є унікальне зварювання, плита металева. Будуть співпрацювати з Мінкультом, як його реставрувати”, – зазначив Руслан Кандибор.
Мосту Патона у Києві вже понад 70 років: його було зведено ще 1953-го (а почали будувати ще до початку Другої світової війни). Нині ця споруда перебуває у жалюгідному стані, навіть візуально помітні тріщини, а під самим мостом видно, як обсипався бетон, відкривши металеві конструкції, що поіржавіли та вже не здатні витримувати навіть власну вагу.
Що за проблеми є в мосту Патона: зогнилі балки, іржаві перекриття
Зазначимо, Інформатор вже не раз писав про те, що міст Патона є одним з найбільш проблемних інфраструктурних об’єктів Києва. Проїзд ним вже досить довгий час обмежено (крайні смуги в обох напрямках непроїзні), втім, його стан весь час погіршується. Ще влітку влада Києва зверталася до центральної, закликаючи уряд негайно виділити кошти на реставрацію. А саму її фахівці звинувачують у спробах перекинути відповідальність на “старшого товариша”: мовляв, раніше треба було рухатись, і не ігнорувати експертизи, у яких говорилося про аварійний стан споруди.
Влітку 2024-го поступив сигнал про високу небезпеку для мосту від директора Інституту електрозварювання ім. Патона Ігоря Крівцуна. У інтерв’ю виданню LIGA.net він зазначив, що міст не лише в аварійному стані, а й взагалі дуже скоро стане непридатним. Простіше кажучи, впаде.