У Дарницькому районі Києва на вулиці Драгоманова досліджували вплив встановлення делінеаторів, або антипаркувальних стовпчиків, на забезпечення проїзду екстрених служб до житлових будинків. Це був експериментальний захід, і для нього було обрано лише один будинок, до якого, згідно з підрахунками, рятувальники могли б не дістатися під час пожежі. Варто зазначити, що деякі мешканці висловили своє незадоволення через зменшення кількості незаконних, але зручних “паркомісць”, які розташовувалися безпосередньо під їхніми під’їздами.
Про результати експерименту повідомив на своїй сторінці у Facebook Олександр Ковтунов, голова Дарницької РДА. Він зазначив, що делінеатори були встановлені у дворі будинку на вулиці Драгоманова, 44А на Позняках деякий час тому в рамках експерименту. На вихідних він відвідав цей будинок, щоб зібрати відгуки місцевих мешканців.
“Основна причина була цілком практичною: прибудинковий проїзд постійно був завантажений автомобілями, через що сміттєвоз не міг вчасно здійснювати вивіз відходів. Крім того, за підрахунками, у випадку пожежі туди не змогла б проїхати й пожежна машина. Це створювало реальну небезпеку для мешканців”, – пояснив Олександр Ковтунов.
За його словами, мета встановлення делінеаторів полягала в тому, щоб забезпечити безперешкодний рух транспорту під час виникнення надзвичайних ситуацій. Деяким мешканцям нововведення в зоні відпочинку біля під’їздів не сподобалося, що підтвердив очільник РДА, адже вони висловили своє незадоволення під час зустрічі.
“Ми зустрілися, обговорили всі питання і домовилися підготувати офіційний лист-роз’яснення. Паралельно люди підняли низку інших проблем, пов’язаних із ЖКГ та благоустроєм. Я дав доручення КП “Керуюча компанія Дарницького району” терміново відпрацювати їх і надати мені звіт за кожним пунктом”, – повідомив очільник районної адміністрації у своєму дописі.
Як Київ бореться з “паркунами” у дворах: від гучного оголошення до реалізації
Нагадаємо, ще в березні 2025 року військова адміністрація Києва розпочала процедуру розчищення дворів житлових багатоповерхівок від незаконно припаркованих автомобілів. Для цього залучатимуть керуючі компанії, ОСББ та ЖБК. Окрім того, у дворах будуть встановлені обмежувачі: бетонні конуси, болларди-напівсфери та стовпчики. Відтепер водіям, які проживають у “спальних” районах, доведеться шукати місце для паркування або їхати на платну автостоянку, як це роблять у центрі міста.
А вже в липні ми дослідили всі зусилля, до яких вдалися районні адміністрації Києва під час виконання завдання, поставленого Тимуром Ткаченком. З’ясувалося, що за чотири місяці були визначені лише “аж” чотири адреси у всьому місті, де в майбутньому планується зробити розмітку та встановити антипаркувальні стовпчики.
