Кияни чітко дали зрозуміти Віталію Кличкові, хто саме відповідатиме політично у випадку, якщо міський комунальний транспорт продовжать зупиняти під час повітряних тривог. Зробити це вони вирішили під дописом мера у Facebook, де той задався риторичним питанням – мовляв, хто нестиме відповідальність, якщо “приліт” під час тривоги станеться у автобус чи трамвай, що рухатиметься за маршрутом з пасажирами всередині. За менше, ніж добу під дописом мера з’явилося понад 800 коментарів, у тому числі, відомих киян.
Так, нардеп від “Слуги народу”, обраний від округу №222 (Солом’янка) Роман Грищук натякнув у коментарі під дописом міського голови на Facebook, що від рішення про зупинку міського транспорту виграють маршрутники, які ще й збирають оплату проїзду готівкою. Ще один нардеп, його колега за фракцією, Дмитро Гурін (округ №218, частина Оболоні та Святошинський район) висловився жорсткіше, закликавши Кличка піти у відставку – тут, зазначимо, в дискусію втрутилася депутатка Київради Вікторія Муха (фракція УДАР Віталія Кличка), яка гідно захистила шефа, швидко розставивши пріоритети.
“Вас та Миколу Тищенка вже п’ятий рік шукають виборці, як обраних депутатів-мажоритарників від Святошинського району. За ці роки ви не змогли потрапити на прийом і знайти ваші приймальні. Кому куди йти – вирішать кияни”, – зазначила Муха у коментарі.
Екснардеп, колишній депутат Київради, а нині – волонтер та військовослужбовець Юрій Левченко прямо зазначив, що громадський транспорт таким чином просто знищується, а маршрутки, що продовжують курсувати під час тривоги, приносять мільярдні статки. Ще й долучив до допису міцне слівце: “Настільки цинічних покидьків ще треба пошукати, навіть в українській політиці, де цинічних покидьків наразі десь 90%”. У цьому його підтримав Олександр Гречко, транспортний фахівець з відомої у місті ГО “Пасажири Києва”.
“В завтрашній день не кожен мер може дивитись. Давайте, ганьбіться до самого кінця. Ви вбиваєте комунальний транспорт у Києві, і навіть не шкодуєте про це”, – зазначив Гречко.
У коментарях зазначили також, що містяни, які виходять із зупинених автобусів чи трамваїв, все одно залишаються стояти на зупинках транспорту, ще й до того ж скляних (відтак, є легкою мішенню для ворожого обстрілу). Також навели аргумент про те, що Київ є єдиним містом, яке продовжує зупиняти транспорт: тролейбуси їдуть навіть Харковом, який потрапляє під обстріли значно частіше за столицю. А ще, дуже образно аргументували щодо транспортної розірваності міста під час загрози з повітря.
“Колись Буду і Пешт на різних берегах Дунаю об’єднали в одне місто, Будапешт. А з таким підходом до забезпечення логістики треба Київ розділити на “Ки” та “Їв”. Адже з лівого берега на правий через тривоги потрапити практично нереально”, – зазначив у коментарі медійник, нині – військовослужбовець Дмитро Лиховий.
Справедливості заради, додамо, що були й голоси на підтримку Кличка. Так, на захист позиції про зупинку транспорту виступила Тетяна “Кучеряшка” Слісаренко, помічниця депутата Київради від “Євросолідарності” Андрія Страннікова – щоправда, без особливої аргументації. Загалом з-понад 800 коментарів на захист позиції мера навряд чи набереться бодай три десятки.
“Це не моя вимога”: що сам Кличко відповідав на закиди про зупинку транспорту
Нагадаємо, Інформатор не раз ставив руба питання про зупинку транспорту під час повітряних тривог. Ми писали про те, що кияни зареєстрували вже багато петицій про необхідність скасувати заборону. Вперше міський голова аргументовано відповів на закиди ще у березні 2024 року: за його словами, зупинка не була його особистою вимогою – відповідальність за це несе Рада оборони Києва.
Відтак, вже після того, коли президент змінив очільника КМВА Сергія Попка на Тимура Ткаченка, у Києві з новою силою піднялася дискусія про необхідність скасування правила. Так, Інформатор писав, що саме це питання є одним із найбільших сподівань киян у зв’язку з призначенням на посаду Ткаченка.