Перший-ліпший Шахед зупиняє півміста: кияни з лівобережжя повстають проти обмежень на транспорті під час тривоги

Мешканці столичного лівобережжя просять мера про адекватне вирішення проблеми транспортного колапсу, що відбувається під час кожної вранішньої та вечірньої повітряної тривоги. З відозвами до Віталія Кличка прості кияни звертаються у Facebook, а депутати Київради – записують відеозвернення. Проблема стала наріжною восени 2024 року, коли перший-ліпший Шахед над містом зупиняє усі мости через Дніпро окрім одного.

Відозву до міського голови написала у Facebook киянка Надія Потоцька, що мешкає на лівому березі міста. Вона каже, що люди не можуть доїхати на правий берег та зворотно додому, оскільки іноді опиняються заблокованими перед мостами. Потоцька пише, що під час тривоги мости перекривають, на дорогах кілометрові затори, громадський транспорт та наземне метро зупиняється. Страждають і жителі Броварів та Борисполя, які навіть не можуть в’їхати в місто.

“Ми, жителі лівого берега, не маємо можливості ні переїхати на правий, ні навіть доїхати до лікарні чи хоч кудись у себе на лівому. Жителі Борисполя, Броварів та області теж відрізані, їм через затор навіть у місто вʼїхати неможливо. Не говорячи про людей, які в метро. Там просто пекло”, — йдеться у дописі.

Також відеоблог про проблему записала депутатка Київради Вікторія Пташник. Вона підкреслила, що стикалася з ситуацією, коли “застрягала” на лівому березі пізно ввечері, о 22:00, а вже за півгодини працівники метрополітену просили її покинути станцію: метро припиняє роботу, як транспорт. Щоправда, звертається вже не до Кличка особисто, а до КП “Київсьий метрополітен”.

“Таким чином, ви (кияни – Ред.) були змушені брати таксі за неймовірну ціну. Мені така ситуація не подобається, я вважаю, що ми мусимо підняти ці питання перед київським метрополітеном. Щонайменше, має діяти якийсь резервний поїзд, який має довезти цих киян (хто забарився через тривогу – Ред.) додому, якщо метро зупинилося”, – зазначила депутатка.

Додамо, що кияни вже неодноразово створювали петиції, щоб відновити роботу тролейбусів та автобусів під час повітряної тривоги, але міська влада кожного разу їх відхиляла, посилаючись на рішення Ради оборони Києва ще від 2022-го. Також просили відкрити для пішоходів Південний міст, щоб мати можливість дійти пішки додому або доїхати на велосипеді, але теж безрезультативно.

Подільсько-Воскресенський міст відкрили для автобуса №111, але під час тривоги він теж не їде. Південний міст закритий для цивільних авто. Тож наразі єдиний транспорт, який може доїхати з лівого на правий берег — міська електричка, маршрутка та таксі.

Повідомлення на 1551 та петиції: кияни використовують усі методи, аби підкреслити проблему

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що кияни звертаються до міського колцентру 1551 з вимогою подовжити роботу вранішніх та вечірніх “пікових” змін муніципального транспорту, автобусів, тролейбусів і трамваїв, після завершення повітряних тривог. Таким чином, що логічно, пасажири, що залишаються без можливості скористатися міським транспортом, зможуть дістатися додому пізно увечері. Формальною ж причиною є те, що водії недопрацьовують впродовж повітряних тривог, недовиконуючи рейси і тим самим не надаючи послуги.

А 10 листопада ми розповідали, що на сайті Київради зареєстровані дві петиції, що стосуються оптимізації роботи київського метрополітену. Поштовхом для їхньої появи став транспортний колапс, що стався зранку 7 листопада 2024 року після нічної атаки шахедами та створив величезні проблеми для тих, хто намагався потрапити на інший берег. Першою з’явилася петиція із закликом зменшити інтервал руху поїздів метрополітену, згодом була опублікована вимога переглянути правила роботи громадського транспорту й зокрема метро під час повітряних тривог.

Джерело