У Києві біля Центрального військового госпіталю нарешті були впорядковані тротуари – із них прибрали запарковані автомобілі. На краєчку хідців комунальники встановили антипаркувальні стовпчики, а по центру вул. Новогоспітальної – делінеатори, які регулюють рух автівок і заважають їхнім водіям паркуватися вздовж дороги. У соцмережах розгорнулася дискусія: до шпиталю приїздить багато військових, у тому числі, поранених, також поряд знаходиться морг. Гості міста просто не знатимуть, де їм залишити автомобілі, а найближчі “легальні” майданчики розташовані на великій відстані.
Про реновацію розповів київський дизайнер Богдан Гдаль, відомий, зокрема, за створення нових шрифтів для напису станцій метро “Площа Українських Героїв” та “Почайна”. У Facebook Гдаль зазначив, що на вул. Новогоспітальній у Печерському районі столиці, що проходить поряд з Національним військово-медичним клінічним центром, встановили делінеатори, а на тротуарах – антипаркувальні стовпчики, які заважають автомобілям заїжджати на хідці.
“Чудово. Нарешті. Подяка всім причетним”, – зазначив у повідомленні Гдаль.
На світлинах видно, що автомобілі, які раніше паркувалися вздовж вулиці прямо на тротуарі (наразі поряд розташований ресторан “Grill do Brasil”, тому місце користується популярністю), тепер не зможуть цього робити. Хідці нарешті вільні від автомобілів, а по центру дороги стоять делінеатори, що унеможливлюють паркування уздовж проїжджої частини. У коментарях Гдаль розширив тему паркувальних обмежень у столиці.
“Місто повинно обмежувати безконтрольне і безвідповідальне володіння автомобілем. Приватний автомобіль ніколи не стане пріоритетом у міському плануванні. Бо саме приватні автомобілі створюють нерівні умови для мешканців”, – підкреслив він.
Проте, існує й протилежна точка зору: деякі коментатори порівняли позицію активістів, які виступають за обмеження для водіїв, з комуністичними гаслами, мовляв, “влада робітників та колгоспників” також позбавляла цілі класи прав. Вони зазначили: в районі пл. Лесі Українки та прилеглих вуличок, зокрема, Новогоспітальної, практично немає платних (та й будь-яких) паркінгів для автомобілів. Найближча парковка – безкоштовна, розташована за 400 метрів, біля Сільпо на вул. Євгена Коновальця (зазвичай, заповнена).
“Я – військовослужбовець, зараз переміщуюсь за допомогою милиць. Час від часу мушу відвідувати шпиталь. Чи зручно мені це робити на громадському транспорті, який не пристосований для таких, як я? – Зазначу, що машину на тротуарі залишаю лише за наявності паркувальної розмітки”, – написав у коментарі містянин Сергій Малий.
Варто зазначити, що поруч є зупинка автобуса з однойменною назвою (“Військовий госпіталь”), а за 300 метрів від входу – станція метро (ст.м. “Печерська”). Тож дістатися до шпиталю громадським транспортом цілком можливо, хоч і не з таким комфортом, як на приватному автомобілі.
Проте, є ще одна проблема. У госпіталі розташований один з міських моргів. Саме до нього прямують військові похоронні процесії – а на вузьких вуличках Печерська навряд чи буде достатньо місця, аби запаркувати мікроавтобуси та автомобілі з родичами й побратимами, які приїжджають віддати шану. Це – ще один аспект складної проблеми з паркувальними місцями у столиці.
Як в оболонців забрали гаражі, а киянам пропонують платити за паркування під будинками
Нагадаємо, днями повідомлялося про те, що на Оболоні кияни борються за свої гаражі – їх помилково зарахували як паркомісця. Два гаражні кооперативи якимось чином потрапили до списку майданчиків, закріплених за Київтранспарксервісом, і нині власникам доводиться відстоювати право на свою землю.
Крім того, ми повідомляли, що кияни збирають підписи за узаконення “проблемних” парковок біля житлових будинків. Пропонується такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не заперечують проти такої ініціативи. Ціна для власників пропонується економічно обгрунтована, включаючи й тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це принесе місту значний прибуток.
