Зростання цін на проїзд у громадському транспорті Києва може бути спробою привернення уваги та підтвердження сутності невдалого рішення про вилучення з бюджету міста 8 млрд грн. Мова йде про 10% податку на прибуток, які зазвичай надходять до бюджету столиці, але цього року, за рішенням Верховної Ради, були перекинуті до резервних фондів. Водночас столиця не встигає витратити значні суми — так, у 2024 році в бюджеті Києва залишилося 15 млрд грн не використаними.
Таку інформацію оприлюднила ГО “Пасажири Києва” у пості на Facebook. На думку членів організації, лист про можливе підвищення цін “злили” нардепу Олексію Гончаренку, який скористався ним, щоб ще раз наголосити на тому, що не варто було забирати 8 млрд грн від столиці з податку на надприбутки банків.
“Власне, лише минулого року у Києва залишилось 15 млрд грн невитрачених коштів, а варто згадати, наскільки недоцільно КМДА витрачає мільярди гривень… Київавтодор щороку витрачає понад 2 млрд грн на капітальні ремонти вулиць. Майже стільки ж витрачає замовник на будівництво Подільського мосту, який цьогоріч ще й розпочав реконструкцію вулиці Стеценка за 2,5 млрд грн”, – зазначили “Пасажири Києва”.
Члени організації також підкреслили, що замість інвестування в інфраструктуру для зниження собівартості перевезень у громадському транспорті, керівництво міста просто перекладає асфальт “вартістю до 20 тис грн за 1 кв.м”. Натомість про відновлення трамвайної мережі на Лівобережжі, оголошене ще у 2020 році, тепер навіть не згадують.
“З листа (оприлюдненого Гончаренком – Ред.) ми також дізналися, що тепер місто компенсує витрати на перевезення лише на 81%, і має планувати витратити цього року 9 млрд грн. Решта 19% — це бюджет Київавтодору на зайві капітальні ремонти”, – йдеться у повідомленні “Пасажирів Києва”.
Проте в ГО зазначають, що питання підвищення тарифів стало актуальним вже досить давно, оскільки вони не коригувалися протягом понад 5 років, і проїзд у громадському транспорті Києва вважається одним з найдешевших в країні. Однак тарифи потрібно розраховувати, враховуючи європейські стандарті: підвищуючи ціну за одноразову поїздку, слід відповідно знижувати вартість для власників проїзних квитків. Також можна ввести безпересадковий квиток на 90-120 хвилин.
Що за документ оприлюднив Гончаренко, і як у Верховній Раді пояснили питання про 8 мільярдів
Нагадаємо, у середу, 27 серпня, Інформатор повідомляв, що, за словами нардепа Олексія Гончаренка, влада Києва готується до підвищення цін на проїзд у громадському транспорті. Це, нібито, стало першим наслідком вилучення Верховною Радою 8 млрд грн з бюджету столиці. Принаймні Департамент фінансів КМДА повідомляє про суттєві ризики щодо фінансування ключових напрямів міського господарства, зокрема й утримання низьких тарифів на перевезення пасажирів.
Раніше ми також звітували, що Верховна Рада дійсно вилучила з бюджету Києва 8 млрд грн — це 10% від податку на прибуток, який зазвичай перераховувався до столичної казни. За запевненнями низки депутатів, ці кошти мають бути спрямовані на національну безпеку й оборону. Однак мер Kyiv Віталій Кличко запевняє, що кошти можуть бути використані на різні потреби — у тому числі й на підтримку “Укрзалізниці”, яка має досить опосередкований зв’язок з містом.