У Києві зняли з експлуатації та відправляють “на органи” три польські трамваї Pesa, які місто придбало менше за 10 років тому. Усі вони свого часу потрапили у ДТП різного ступеню тяжкості. Відремонтувати їх немає змоги: за однією з версій, польський виробник відмовив КП “Київпастранс” вислати запчастини та надати фахівців для ремонту рухомого складу.
Один з вагонів розбили просто у депо
Про припинення експлуатації та фактичне “списання” одразу трьох трамваїв повідомляють транспортні ентузіасти з пабліку “Київська транспортна спільнота – КТС” на Facebook. За їхніми даними, йдеться про три одиниці рухомого складу: трамваї з номерами 758, 760 та 762, що належать до трамвайного депо ім. Тараса Шевченка та курсували у Києві за маршрутами “1 К”, “1” та “3” на швидкісній лінії.
“Декілька трамваїв Pesa відправили на донори, щоб відремонтувати інші. На 80% це – вагони, які постраждали в ДТП і відновленню не підлягають”, – зазначили у КТС.
Дійсно, за даними сайту транспортних ентузіастів – “спотерів” (фотографують міський транспорт та діляться світлинами) transphoto.org, усі три трамваї нині зняті з експлуатації. Вагон №758, що почав працювати у Києві 5 січня 2017 року, потрапив у аварію рівно за п’ять років, у січні 2022-го. Вагон №760, що “працює” з 12 січня 2017-го, теж був у ДТП у 2022-му. А вагон №762, що приїхав до Києва останнім (в грудні 2017-го), вийшов з ладу найпершим – в грудні ж 2021-го, через ДТП просто на території депо.
Цікаво, що під дописом про списання трьох вагонів київські транспортники обговорюють підстави для такого кроку. Так, ймовірно, один зі співробітників Київпастрансу з ніком “Eric Hartman” написав, що виробник трамваїв відмовив київському підприємству у відправленні запчастин та спеціалістів, а “ремонт по відеозв’язку” результатів не дав.
“Поляки дуже бояться, тому не відправляють нам ані запчастини, ані спеціалістів”, – зазначив користувач Eric Hartman.
Вагони вже не раз потрапляли в аварії через швидкість
Крім того, учасники пабліку наводять приклади, коли водії трамваїв Pesa нібито потрапляли в аварії через порушення швидкісного режиму. Зокрема, “в кривій” (себто, на поворотах), причому, за словами користувачів, подібні випадки траплялися неодноразово.
Зазначимо, що станом на грудень 2018 року Київ отримав усі трамваї Pesa, що замовляв ще напочатку “десятих” років. До української столиці доставили з польського Бидгоща 47 вагонів. Втім, ще у 2016 році з’ясувалося, що польські трамваї не підходять для Києва: у столиці майже немає відповідних маршрутів для такого 26-метрового трисекційного складу. Для Борщагівської швидкісної лінії він не підходить через малу місткість – 255 пасажирів.
А на інших лініях склад дуже швидко вийде з ладу через аварійний стан колійної інфраструктури. Так, вже під час презентації на Подолі трамвай Pesa не помістився в криві та на одному з поворотів пошкодив собі кузов. Також трамваї Pesa є важкими для українських рейок і не можуть використовуватися на території України.
Новенькі вагони “Татра-Юг” поки на паузі через бюрократичну тяганину, а на Лівобережжі столиці перекладатимуть колії
Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що новенькі трамваї “Татра-Юг”, на які ще минулої зими закладали гроші в бюджеті на 2024 рік, схоже, не потраплять до столиці через бюрократичну тяганину. На тендер подався лише один виробник – а гроші треба засвоїти до кінця року. Через це, найімовірніше, закупівлю заморозять.
А у жовтні 2024-го ми писали, що трамвайні колії нарешті почнуть перекладати й на лівому березі Києва. КП “Київпастранс” оголосило про закупівлю залізобетонних шпал для трамвайних рейок, гумових прокладок та притискачів для забезпечення безшумності руху трамваїв. На все готові витратити 34,3 млн грн, а постачання будматеріалів для облаштування колій чекають до кінця року.