Кияни вимагають демонтувати занедбаний будівельний майданчик біля станції метро Осокорки в Дарницькому районі столиці. Будівництво торгового центру почалося ще у 2020 році, однак його замаскували під виглядом “реконструкції шляхом заміни тепломережі”. Після цього процес будівництва зупинився, а пішохідний шлях до виходів №5 та 6 метро став недоступний для мешканців вулиць Чавдар, Русової та Ващенка, а також частини будинків на проспекті Бажана.
Петиція з вимогою демонтувати зелені паркани та ліквідувати занедбане будівництво вже зібрала 5 тисяч голосів. Проте, щоб потрапити на розгляд міської влади, їй не вистачає близько 900 голосів, тому киян закликають підтримати петицію. Зокрема, відомий активіст і ветеран Олег Симороз звернувся до громади з проханням підтримати цю ініціативу.
“Паркан вже 6 років заважає проходу до метро. 5 років закритий підземний перехід – щодня тисячі киян змушені користуватись небезпечним ‘тимчасовим’ маршрутом”. Через обмежену видимість також зросла кількість ДТП,” – зазначив Симороз у своєму дописі на Facebook.
Будівництво почалося біля станції Осокорки у 2020 році. Плани стосувалися створення торгового центру, але офіційно проект “сховали” під термінами “реконструкція шляхом перекладання тепломережі”. Правда стала відомою, коли за зеленими парканами, що закрили єдиний пішохідний маршрут до метро, з’явилися залізобетонні конструкції фундаменту.
Спалахнув скандал, а пізніше почалося повномасштабне вторгнення Росії в Україну, і будівельний майданчик залишився забутим. Відтоді його заростає бур’янами, а мешканцям прилеглих вулиць зробили тимчасові сходи біля шляхопроводу. Цей маршрут є небезпечним і довшим, оскільки передбачає перехід через дві проїзні частини розв’язки. Наразі “тимчасові” сходи, які вже п’ять років у використанні, також знаходяться в аварійному стані. Але це – лише частина проблеми.
“Котлован поступово переходить в аварійний стан, наражаючи на ризики станцію метро неглибокого залягання, що знаходиться безпосередньо над ним (‘Осокорки’ – Ред.), яка є єдиним сховищем для мешканців сусідніх будинків,” – пише автор петиції, киянин Олександр Коломієць.
Тож громада вимагає демонтувати фундамент недобудови, засипати котлован, знести паркани і облаштувати сквер на місці колишнього будівництва. Станом на ранок 20 серпня петиція набрала вже 5083 голоси, тож їй залишається зібрати ще близько 900 підписів до завершення збору (залишилося 3 дні).
Як метро готується до найгіршого, закуповуючи ревуни, і чому “попливла” Лук’янівська
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв, що КП “Київський метрополітен” здійснює закупівлю ревунів. Це елементи звукового попередження, використовувані працівниками метрополітену під час закриття металевих конструкцій на станціях метро. Йдеться, зокрема, про потужні захисні герметичні двері, які перекривають тунелі та станції, вестибюлі й вентиляційні шахти метро у випадку виникнення надзвичайних ситуацій.
Також ми раніше згадували, що серйозні пошкодження, які отримала станція метро “Лук’янівська” у ніч на 21 липня, досі не були усунуті. Жоден дах споруди не закритий, скляне покриття, яке було розбите внаслідок вибуху. Через це злива, що накрила Київ вранці 28 липня, затопила приміщення станції.