Страхування й доплати: депутат Київради злив стимули для роботи столичних водіїв під час повітряних тривог

У Києві можуть запропонувати водіям громадського транспорту, що погодяться продовжувати рух під час повітряної тривоги, доплати чи підвищену зарплатню. Також місто може додатково застрахувати їхнє життя і здоров’я. Такі пропозиції зробив один з депутатів Київради, Тарас Козак, описуючи, які плани “на столі” в київської влади щодо руху транспорту. Але чи розглядає саме такі опції нині керівництво міста і КП “Київпастранс” – офіційно ще не повідомляли.

Про можливість запровадження страхування життя й здоров’я для пасажирів громадського транспорту у Києві депутат Київради Тарас Козак розповів у ефірі муніципального телеканалу “Київ 24” у середу, 5 березня 2025 року. Він пояснив, що ініціатива є “його особистою думкою”, і зазначив, що керівництво міста напевно вже розглядало цю опцію.

“В них (водіїв – Ред.) буде умова: або ви погоджуєтесь на таке страхування, і продовжуватимете рух під час тривог, або ні – і тоді ось у вас місяць, йдіть на іншу роботу. Таким чином, людина сама обирає: страхування, вища зарплата, і так місто зможе набрати достатню кількість відповідальних водіїв, (чи звільнення)”, – сказав депутат Козак.

Крім того, він уточнив, що ризики усі розуміють – і приймають, адже навіть під час повітряних тривог місто сковане заторами. До того ж, вони не надто великі: якщо дослідити статистику, скільки людей загинуло у столиці останнім часом від російських атак, то ця цифра буде “значно меншою” за кількість киян, що гинуть внаслідок ДТП, каже депутат.

“Так, це – небезпечно і страшно. Але якщо такі, проговорені, умови влаштовують людей – то транспорт буде їздити”, – зауважив Тарас Козак.

Також депутат додав, що серед компаній-страховиків, що братимуть участь у муніципальній програмі страхування водіїв, буде проведений конкурс. Зауважимо, що, найімовірніше, Козак повідомив все ж не власноруч розроблений план, а опції, які й так розглядає міська влада. Адже створити фінансові стимули для водіїв – повноваження, радше, не окремих депутатів, а Дептрансу КМДА, чи й “військової” адміністрації – її голова Тимур Ткаченко повноцінно залучений у процес напрацювання транспортного рішення для столиці.

Як Київ страждає від проблем з транспортом, і що вирішує робоча група КМВА

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що робоча група, створена головою “військової” адміністрації Києва Тимуром Ткаченком задля напрацювання нового алгоритму дій водіїв громадського транспорту столиці під час повітряних тривог, вже вийшла з конкретними ідеями. Одна з них – запропонувати водіям самостійно вирішувати, чи бажають вони слідувати в укриття, щойно була оголошена повітряна тривога. Ще однією новацією може бути підвищений чи “понижений” рівень тривоги – скажімо, під час тренувальних польотів ворожої авіації рух точно спиняти не будуть.

А поки що місто страждає від проблем із транспортом під час повітряних тривог. Так, 25 лютого у Києві утворилися великі черги на вхід до деяких станцій метро, розташованих на “червоній” та “зеленій” лініях. Місця для пасажирів на платформах не вистачало, і на деяких станціях довелося навіть регламентувати вхід пасажирів. Паралельно таксисти почали працювати по просто “космічним” тарифам.

Джерело