Ткаченка ставлять на розтяжку: активісти вимагають скасувати сезонне підвищення швидкості руху автівок до 80 км/год у Києві

У Києві одразу сім громадських організацій об’єднали зусилля, аби не допустити сезонного підвищення швидкісного режиму на низці ділянок вулиць міста. По допомогу звернулися до голови КМВА Тимура Ткаченка: просять, аби він провів робочу нараду з Дептрансом КМДА, Управлінням патрульної поліції столиці й скасував підвищення швидкості. Втім, відповідна петиція, зареєстрована у середині лютого, не може набрати й половину необхідних голосів для розгляду, відтак, кияни не вважають це питання надважливим, або й виступають проти.

Про що просять активісти

Про звернення до голови Київської міської військової адміністрації Тимура Ткаченка повідомили представники ГО велосипедистів столиці U-Cycle. Крім них, до відозви долучилися ГО Пасажири Києва, Vision Zero, Доступно.ua, Екодія, ЦЕДЕМ і MotoHelp. Усі декларують серед пріоритетів підвищення безпеки руху у столиці, зокрема, для велосипедистів, що їдуть разом з потоком автівок.

У зверненні вони закликали КМВА провести робочу нараду з Департаментом транспортної інфраструктури КМДА, Управлінням патрульної поліції в Києві та представниками громадськості. Мета – скасувати підвищення з 1 квітня 2025 року швидкісного режиму з 50 до 80 км/год у Києві. Нагадаємо, швидкість традиційно підвищують на визначених Дептрансом ділянках доріг: проспектах Шухевича, Бандери й Бажана, Столичному, Наддніпрянському і Набережному шосе, а також на трасі Р-69 в межах Києва й на вул. Набережно-Рибальській. Зауважимо, що поряд чи не з усіма переліченими вулицями та шосе є велосмуги (втім, велосипедистам заборонено виїздити на дорогу), втім, в активістів є претензії по кожній з адрес.

“У час, коли ЗСУ боронять життя українців на фронті, менеджмент міста Києва має діяти за принципом “Безпека перш за все” та гарантувати, що міська мобільність є безпечною для всіх, політика мобільності ґрунтується на концепції Vision Zero та принципі неприпустимості смертей. Швидкість руху автомобілів є вирішальним чинником тяжкості наслідків ДТП, тому будь-яке підвищення ліміту максимально дозволеної швидкості має бути обґрунтоване впровадженням відповідних інженерних рішень, що зменшують смертність на вулицях”, – зазначили громадські організації у своїй відозві.

Що не так з петицією про зниження швидкості

Зауважимо, що ставлення киян до питання швидкості руху транспортних засобів яскраво ілюструє підтримка петиції, що була подана ще 18 лютого 2025 року. Станом на 18 березня її підписали понад 2200 киян – відтак, цікавість до питання дійсно є. Але набрати таку кількість голосів, щоб її розглянули на рівні міського голови Києва, відозва все ж поки не може.

Однією з причин є те, що через розміри міста і його відмінність від затишних європейських містечок велосипед у Києві не сприймається, саме як вид транспорту. Крім того, станом на вересень 2024 року кияни володіли приблизно 1,2 млн приватних автомобілів – тобто приблизно кожна друга родина у місті має власну автівку. Це явно не підвищує відсоток тих, хто бажає фіксації швидкості руху центральними проспектами міста на рівні 50 км/год.

Відтак, очільник КМВА опиниться на “розтяжці”: підтримавши активістів та велосипедистів-любителів (а заодно з ними – й служби доставки тощо), Тимур Ткаченко ризикує розлютити киян, хто кожного дня користується власними автівками. І навпаки, проігнорувавши звернення, матиме клопіт з активною, зокрема, й медійно частиною суспільства.

Кияни вимагають одночасно і знизити, й підвищити швидкість руху автівок у місті

Нагадаємо, в лютому 2025-го Інформатор писав про те, що на сайті Київради майже одночасно з’явилися петиції щодо швидкісного режиму на дорогах столиці, при цьому кожна з них унеможливлює іншу. Хоча привід обидві мають один і той самий, і це дозвіл на підвищення швидкості з 50 до 80 км/год на низці ділянок доріг з 1 квітня. Втім, одна відозва вимагає не переходити на літній режим, а продовжувати їздити повільно, як взимку, а інша закликає “пришвидшитися” до 100 км/год.

Також ми розповідали, що на Подільському мосту у Києві запустили рух для усіх видів транспорту, окрім велосипедів. Також по ньому додали ще два автобусні маршрути, буде й нова трамвайна зупинка біля заїздів на нього. Ми аналізували плюси й мінуси транспортної складової нового мосту: як завжди, є хороші новини і не дуже. А ще, на відкриття мосту вперше за політичну кар’єру не завітав Віталій Кличко, що є досить показовою позицією міської влади.

Джерело