У Києві поки не можуть повноцінно відремонтувати дуже різні конструктивно вагони від різних виробників. Деякі з них, як-от нові польські Pesa, навіть доводиться списувати на запчастини через небажання заводу у Польщі відряджати до України своїх ремонтників під час війни. Інші – просто чекають на ремонт у київських депо.
Про актуальну ситуацію з ремонтом трамваїв у КП “Київпастранс” розповіли днями на запит київського медійника Олега Васильєва. Так, з’ясувалося, що вагони “Електрон” з номерами “801” та “804” чекають на певну процедуру – “усунення недоліків”. А вагони типу “К-1” ремонтуватимуть згодом – але вже точно після того, як у КП “Київпастранс” відремонтують старенькі “Tatra T3”.
“На даний час транспортна робота трамвайних вагонів типу К-1 з номерами 320, 321, 322, 325 та 326 призупинена через технічний стан, що не відповідає вимогам безпеки руху. На 2025 рік в першу чергу запланований капітальний ремонт вагонам типу Т-3 та в наступному цей ремонт буде виконуватись вагонам типу К-1”, – зазначили у КП “Київпастранс”, додавши, що підприємство “працює над прискоренням усунення недоліків” ще на одному типі вагонів – “Електрон”.
Насправді, пише Олег Васильєв, йдеться про нелогічність у діях транспортників, що спочатку закупили різні типи вагонів, а потім – намагаються їх відновити. При цьому першочергово чомусь хочуть поставити “в стрій” саме ті вагони, що споживають найбільше електроенергії.
“Свого часу “Київпастранс” купував різні моделі трамваїв та створив трамвайний зоопарк і тепер не знає, як довести його до пуття. Електрони та вагони К1 (Татра-Юг) різних модифікацій, стоять у депо в очікуванні ремонту. Попри те, що цей більш сучасний рухомий склад споживає менше електроенергії, Київпастранс має намір у 2025 році ремонтувати Татри Т-3, що жруть електрики на 40% більше ніж згадані нові вагони”, – зазначив Васильєв у дописі.
У Києві закуповують нові рейки і шпали, а також термінали для контролерів
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що КП “Київпастранс” замовило 300 портативних терміналів інспекції, без яких неможлива професійна діяльність контролерів громадського транспорту. З цією метою наприкінці жовтня був оголошений тендер, очікувана вартість якого складала понад 13 млн грн. Але за результатами проведеного аукціону вдалося заощадити понад 500 тис. грн, і на нові термінали доведеться витратити 12,4 млн грн.
Також ми розповідали, що КП “Київпастранс” оголосив про закупівлю обладнання для ремонту та укладання рейок. Йдеться про загалом 88 одиниць техніки, вартістю у орієнтовно 1,6 млн грн. Нині тендер ще на стадії подання пропозицій, а аукціон призначений на 11 листопада 2024-го року.