У Києві з 17 жовтня 2024-го заборонили рух важкого транспорту ще одним, Повітрофлотським, шляхопроводом. Поки що йдеться про тролейбуси особливо великої місткості – т.зв. зчленовані, двосекційні, або “гармошки”. Ймовірно, на черзі і вантажівки-важковаговики: це вплине на транспортну доступність центру міста, оскільки шляхопровід є одним з базових у столиці.
Заборона на рух важких тролейбусів
Про заборону використовувати великі зчленовані тролейбуси на Повітрофлотському шляхопроводі йдеться у повідомленні неформального пабліку КП “Київпастранс”, “Управа КПТ”, у Telegram. Там зазначено, що у зв’язку з аварійністю мосту комунальне підприємство видало наказ з 17 жовтня заборонити використовувати тролейбуси особливо великої місткості на низці маршрутів: №8, 17, 19, 33 та 35.
“Обмеження накладається лише на ділянку шляхопроводу, що знаходиться безпосередньо над лінією швидкісного трамваю, тому обмеження на тролейбусні маршрути 4,5,7, або на інші маршрути, що розвертаються по Повітрофлотському шляхопроводу на ділянці над Берестейським проспектом, не накладаються”, – зазначено у повідомленні “Управи КПТ”.
Важливо, що це означає “де-факто”. Шляхопровід визнано аварійним, і тепер заборона руху ним для важковагового транспорту – питання часу. Але транспортна споруда розташована у стратегічно важливому місці посеред столиці. По-перше, це дуже важливий транспортний вузол на перетині двох потужних транспортних магістралей. Також він спрямовує рух автомобілей і громадського транспорту над залізничними коліями, що ведуть від Центрального вокзалу Києва. Також під мостом проходять колії швидкісного трамваю і тече ріка Либідь.
У Києві вже є мости, якими формально заборонено рухатись важковаговому транспорту. По-перше, це одразу чотири мости через Дніпро. Міст Патона є аварійним вже впродовж кількох десятиліть, і нині рух відкрито лише центральною частиною споруди (бічні смуги закриті для руху). Також є проблеми в Південного мосту – формально сьогодні ним взагалі заборонений рух цивільного транспорту, але важковаговики перетинають Дніпро цим мостом.
Також аварійним є метроміст у Києві. Підготовка до ремонту вже почалася – днями Інформатор писав про облаштування будмайданчику під ним, де забивають палі, щоб почати зводити підтримуючі споруду риштування. А з початку літа 2024-го до них долучився ще й Північний міст. Перед ним були встановлені знаки про обмеження руху будь-якого транспорту, вага якого перевищує 20 тонн.
Тепер така ж доля спіткала й Повітрофлотський шляхопровід. Ймовірно, через певний час ним заборонять і рух вантажівок. Зараз заборона стосується великих (зчленованих) тролейбусів, вага яких складає 30 тонн – відповідно, не можна виключати, що вантажний транспорт, який має аналогічну вагу, також буде заборонений для руху шляхопроводом.
Як “втомлювався” Повітрофлотський шляхопровід
Нагадаємо, що конструкції “втомлювалися” поступово. Шляхопровід поволі руйнувався, зрештою, влітку 2024-го це викликало масштабну аварію: 19 червня на ньому обвалилася консоль разом з огородженням, і кілька тонн залізобетону і металу впали на проїзну частину та трамвайні колії.
Формально шляхопровід привели до ладу, але проблема залишилася. Як писав Інформатор у червні, насправді обсипання конструкцій почалося більше п’яти років тому. Про це було відомо міській владі, зокрема, керівництву КП “Київавтошляхміст”, на балансі якого перебуває споруда. Із серпня по листопад 2020-го конструкції ремонтували, цим навіть хизувався Віталій Кличко – втім, ремонт, вочевидь, виявився недостатнім.
Як ми писали, влітку на Повітрофлотському провели низку робіт, аби зменшити вагу консолі – прибрали усі залізобетонні накривні плити, асфальт та секції огорожі. А інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин розповідав, що фахівці мають переконатись у безпечності конструкції, щоб упередити можливі майбутні руйнування. Ймовірно, нинішні обмеження пов’язані якраз з тим, що конструкцію загалом визнано небезпечною.