Троєщині підготуватися: міст через Десенку у Києві повністю розберуть для капремонту

У Києві невдовзі почнуть ремонт ще одного великого автомобільного мосту. Йдеться про споруду, що веде через ріку Десенка (притока Дніпра) на Троєщину з Труханового острова. КП “Київавтошляхміст” вже провело тендер на проведення протиаварійного ремонту, а триватиме він до кінця 2026 року. Роботи вестиме турецький будівельник, компанія Онур, а їхня вартість складе майже 200 млн грн.

Про завершення тендера, оприлюдненого ще 7 березня 2025 року, повідомляється на електронному майданчику публічних закупівель Prozorro. Замовником робіт виступило КП по ремонту і утриманню мостів та шляхів столиці “Київавтошляхміст”. Орієнтовна ціна закупівлі, 225 млн грн, у підсумку по завершенню торгів зменшилася до 185,3 млн грн, і перемогу здобуло ТОВ “ОНУР Конструкціон Інтернешнл”. Дві інші потужні будівельні компанії, ПП “Автомагістраль” і ТОВ “Автомагістраль-Південь”, програли, запропонувавши вищі суми (206,7 млн і 218,5 млн відповідно).

Але важливі деталі. Ремонтуватимуть не просто автомобільний міст, а один з найважливіших у столиці – і критичний для Деснянського й Дніпровського районів, бо йдеться про частину Північного мостового переходу. Це 25-метровий міст, що з’єднує Троєщину з Трухановим островом, він безпосередньо пов’язаний із вантовим (колишнім “Московським”) мостом через Дніпро, що сполучає райони з правобережжям столиці. Як зазначається на сайті КМДА, його звели ще у 1974 році, причому за усі 50 років роботи його жодного разу не ремонтували капітально.

При цьому йдеться саме не про поточний, а про капітальний ремонт: ще 2024 року на замовлення Київавтошляхмосту був розроблений і затверджений проєкт протиаварійних заходів для відновлення опорних конструкцій прогонів мосту. Вони передбачають заміну балок прогонових будов, ремонт опор і залізобетонної плити проїжджої частини, облаштування нового гідроізоляційного шару й асфальтобетонного покриття.

Виходячи з тендерної документації, ремонт мосту дійсно буде повноцінним, для чого його розбиратимуть. Так, серед робіт, повний перелік яких розміщується на 50 сторінках А4 (і складається з 1486 найменувань) під першими ж номерами йдуть роботи зі знімання асфальту, й вивезення металоконструкцій за межі міста. Аналогічні дії робитимуть зі сторони проспекту Степана Бандери, трохи згодом – і Романа Шухевича, тобто у якийсь момент міст стане нефункціональним. Можна припустити, що міст розберуть по самі опори – вони, згідно з документом, все ж призначені до ремонту.

Завершити усі роботи мають до 31 грудня 2026 року. Тобто, якщо ремонт почнеться навесні або влітку 2025 року, цілий мікрорайон Троєщина (а глобально – півтора райони київського Лівого берега, що користувалися цим мостом) де-факто залишаться без переправи на правий берег. Щоправда, зазначено, що виконавець робіт має забезпечити “тимчасову схему організації дорожнього руху” – тож є надія, що обидві ділянки руху (з лівого берега на правий та у зворотньому напрямку) не розбиратимуть одночасно. Гарантія на роботи має становити не менше 5 років.

Від Південного мосту до містка на Трухановому острові: що ще ремонтуватимуть у Києві

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав, що Південний міст у Києві, який лише в середині березня був відкритий для руху з лівого на правий берег, знову частково “зачиняється”. З 28 березня до 1 серпня триватиме черговий ремонт, через який обмежуватимуть рух спочатку лівою смугою, потім правою.

Також ми розповідали, що у Києві ремонтуватимуть місток на Трухановому острові. Тендер на проведення робіт на споруді завершив “Київавтошляхміст”, і вони стануть бюджету міста у 27 млн грн. Йдеться про заміну “несних конструкцій”, проте не головного, пішоходного, що веде через Дніпро, а маленького автомобільного мосту над дренажним каналом.

Джерело