Голова бюджетної комісії, депутат від опозиційної “Слуги народу” в Київраді Андрій Вітренко виявив корупційну схему розкрадання бюджетних коштів на будівництві Подільського мосту в столиці. Він стверджує, що виділення 1,18 млрд грн на добудову споруди є черговим етапом “перекачування коштів” з міського бюджету в приватні руки. Вітренко також звинуватив місцеву владу у змові з компанією-підрядником ГК “Автострада”.
У своїх роздумах щодо використання бюджетних коштів Андрій Вітренко поділився у соцмережах, коментуючи новину про виділення нової суми у 1,18 млрд грн на добудову Подільського (Подільсько-Воскресенського) мосту. Депутат підкреслив, що за весь час на цей об’єкт інфраструктури столична влада вже витратила понад 20 млрд грн, і ця цифра далека від остаточного кошторису.
“Вартість мосту постійно зростає. Не через інфляцію чи унікальні інженерні рішення, а завдяки тому, що кошториси складають таким чином, щоб “зайве” залишалось якомога більше”, – зазначив Вітренко у своєму дописі.
Голова бюджетної комісії навів приклад таких “зайвих” цін у кошторисі будівництва. Він звернув увагу на те, що в контракті підрядник, ГК “Автострада”, заклав вартість 541 грн за кубометр будівельного піску. Тим часом на ринку цей пісок можна знайти за 200-300 грн, а деякі виробники готові продати його навіть за 170 грн.
“Лише через завищену вартість цього матеріалу переплатили понад 23 мільйони гривень. Це всього лише один пункт у багатомільярдному тендері”, – пояснив Андрій Вітренко.
Депутат вважає проблему в тому, що така практика в Києві стає звичною: замість незалежного цінового аудиту у тендери закладають “середню ціну”. Вона формуються на основі маніпулятивної цінової бази, яку наповнюють самі постачальники; Вітренко зазначає, що це призводить до утворення “легального, але системного” способу перекачування коштів з бюджету у приватні кишені.
Прокурори вже оскаржують колосальний кошторис на добудову Подільського мосту
Нагадаємо, в лютому 2025 року Інформатор повідомив про початок будівництва другого з’їзду з Подільського мосту в напрямку Троєщини. Тоді на ділянку щойно заїхала бурова установка, яка почала робити отвори для занурення паль.
А напередодні, в грудні 2024-го, стало відомо, що Подільська окружна прокуратура подала позов до Господарського суду з приводу безкінечного будівництва Подільського шляхопроводу, яке вимагає від бюджету безкінечних витрат. Мова йде про визнання недійсним контракту генпідряду між КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” та приватною компанією, що з 2017 року займається будівництвом мосту, хоча він досі не готовий.