Тимур, що крадеться, Кличко, що зачаївся: чому в міського голови мовчать про нового голову КМВА

У Віталія Кличка вже впродовж тижня витримують паузу та не реагують на перші кроки нового очільника КМВА Тимура Ткаченка. Одразу після підписання президентом Указу про його призначення на посаду 31 грудня 2024 року на таке рішення роздратовано відреагував депутат Київради Дмитро Білоцерковець. Було і ще декілька сигналів з Хрещатика, 36. Але нині там панує загрозлива тиша.

Сам Тимур Ткаченко подав вже достатньо приводів для невдоволення міської влади. По-перше, він заявив про наміри втрутитись у транспортну сферу та переглянути правило, згідно з яким у Києві під час повітряних тривог зупиняється весь комунальний транспорт. По-друге, висловився про намір винести на засідання Ради оборони міста питання про обмеження закордонних відряджень: він пропонує, аби усі вони узгоджувалися Радою оборони, ба більше, аби до їхнього розгляду долучилися СБУ та Нацполіція.

Як уже писав Інформатор, обидві ініціативи мали б викликати бурхливу емоційну реакцію з боку Хрещатика, 36 (оскільки кабінет самого Ткаченка також розташований за цією адресою, акцентуємо, що йдеться саме про Віталія Кличка та його заступників). Втім, звідти не чути ані півслова протестів – якщо, звісно, не зважати на першу реакцію, що її висловив близький до Кличка особисто депутат Київради від УДАРу Дмитро Білоцерковець ще 31 грудня 2024-го.

Нагадаємо, депутат написав тоді гнівний пост на Facebook про “політичне, а не військове” призначення, зазначивши, що військову адміністрацію має очолювати військова ж людина, а Ткаченкові для цього бракує погонів. Також Білоцерковець додав, що, як посада вже втратила актуальність – то її треба скасувати, і додав сакральну фразу про “спробу узурпувати владу у Києві”.

“Яка мотивація існування військової адміністрації? Чому вона є у Києві? У багатьох містах її не існує. Бо є бажання Банкової мати абсолютну владу у столиці, де їхній рейтинг у 2020 році склав 7,53%. Вони пручаються та поступово узурпують владу у столиці. РДА вже узурповані Офісом (президента – Ред.) з 1 лютого 2022 року”, – додав Білоцерковець у одному з коментарів під власним дописом.

Ще одним інформаційним “щитом”, який Хрещатик, 36 виставив проти Банкової стала колишня ню-модель Анна Мінюкова, тепер – фахівчиня з побудови мостів та тунелів. І, ймовірно, з самоуправління: VIP-захисниця Кличка написала у Facebook розчулений пост, у якому задалася риторичними питаннями про кадрову політику влади.

“Чи є у нашої країни зараз багато зайвого часу, щоб кожні три місяці змінювати людей на ключових посадах у стратегічно важливих напрямках? Один не встиг ні в чому розібратися – давайте нового”, – зазначила Мінюкова, тим самим нагадавши, що Тимура Ткаченка призначили на попередню посаду, у Мінрозвитку громад та територій, лише у вересні 2024-го (відтак, до Києва його, радше, “перекинули”, щойно у цьому з’явився сенс і потреба).

Вже у коментарях Мінюкова показала обізнаність у майновому стані Ткаченка, зазначивши, що вже під час повномасштабної війни той придбав BMW X3 “у повній комплектації”. Це може свідчити про те, що команда Кличка веде пошук слабких місць новопризначеного посадовця – і, щойно буде зручний момент, вона може вийти з публічною позицією. Відтак, зважаючи на те, що вже тиждень Хрещатик, 36 мовчить про Ткаченка (жодного образливого чи збентеженого посту у соцмережах, та виступу посадовців, та й самого Кличка, у медіа) – міський голова зайняв позицію вичікування.

Зупинка транспорту та узгодження відряджень: що в нотатнику у Тимура Ткаченка

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що новопризначений очільник КМВА Тимур Ткаченко повідомив перелік питань, які він збирається виносити на найближче засідання Ради оборони Києва. Йдеться про найбільш наболіле питання для столиці – зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги. Також військова адміністрація розгляне відрядження посадовців та депутатів за кордон та евакуацію автівок, пошкоджених обстрілами, з вулиць міста. І перші два питання можуть болюче вдарити по міському голові та його заступниках.

А ще раніше ми розповідали, що одним з перших кроків Ткаченка на посаді може бути скасування зупинки громадського транспорту під час повітряних тривог. За весь час дії цього правила, запровадженого попереднім керівництвом КМВА, кияни подали аж вісім петицій з проханням припинити зупиняти місто. Зрештою, Київ залишився єдиним містом країни, що зупиняє рух транспорту під час небезпеки.

Джерело