На майбутньому тижні, з 10 по 14 березня включно, у Києві пройде засідання Ради оборони столиці. На ньому розглянуть і приймуть низку важливих рішень, зокрема, про скасування заборони на рух комунального транспорту під час тривог і відкриття Південного мосту для загалу. Також у КМВА натякають на заборону евакуації автівок під час тривог (раніше такі звинувачення вже звучали, і спростовувалися КМДА).
Про порядок денний наступного засідання Ради оборони Києва повідомив у суботу, 8 березня, голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко. Він зауважив, що на Раді оборони ухвалюватимуть два ключові питання – про рух громадського транспорту під час повітряної тривоги й про порядок роботи мостів.
“Щодо руху громадського транспорту, то усі алгоритми готові до прийняття рішення, і, сподіваюсь, що Рада оборони підтримає дану ініціативу. Щодо Південного мосту – питання також буде вирішене позитивно”, – запевнив очільник КМВА.
Але є ще питання, які Ткаченко вже піднімав раніше, і рішення щодо яких не готові. Перш за все, йдеться про затвердження відряджень столичних посадовців та перевірки із залученням поліції та СБУ – одна з найперших ініціатив очільника КМВА. А вона наштовхується на опір: Тимур Ткаченко зауважив, що, аби не проходити перевірки, посадовці вигадують формальні причини.
“Але публічно заявляю: я буду вносити це питання з голосу”, – зауважив Ткаченко.
Також голова КМВА підняв питання роботи евакуаторів під час повітряних тривог. Випадок з евакуацією автівки з Хрещатика зафіксували кияни ще восени 2024 року, втім, у КМДА тоді запевнили, що водії службового транспорту й паркувальні інспектори мають чіткі інструкції – у разі, якщо водії полишають свої автомобілі та прямують до укриттів, по завершенні тривоги вони мають час, аби забрати свої автомобілі.
Крім того, Ткаченко зауважив, що ще не отримав звітів від міської влади щодо кількості виданих перепусток для руху містом у нічний час (потенційно дуже корупційна сфера, документи видають заступники Кличка, і Тимур Ткаченко натякав, що вони зловживають цим правом). У КМВА вирішили повністю змінити перепустки й цифровізувати їхню видачу, аби документи отримували лише ті, кому вони потрібні по роботі. Також немає відповіді на питання про те, чому біля одних станцій метро МАФи й кіоски прибрали, а біля інших – залишили, каже керманич “військової” влади у місті.
Які варіанти змін у протоколах безпеки щодо руху транспорту були “на столі” в КМВА взимку, і чому питання відряджень чутливе для Кличка
Нагадаємо, перші варіанти рішення про роботу комунального транспорту у Києві Інформатор аналізував ще на початку січня 2025 року. Тоді ми написали, що у Києві можуть змінити роботу транспорту, а спеціалісти опрацьовували кілька варіантів змін у протоколах безпеки. Один з них – створити у місті створять декілька зон, у яких зупинятимуть рух транспорту залежно від небезпеки для конкретних районів. Чи зважати на ступінь небезпеки – наприклад, автобуси і трамваї не курсуватимуть, якщо йдеться про удар балістикою чи крилатими ракетами.
Також ми писали, що Тимур Ткаченко пропонував узгоджувати поїздки за кордон для міських посадовців на Раді оборони – а для перевірки залучати СБУ й поліцію. Тоді ж ми зауважили, що це питання може бути чутливим особисто для Віталія Кличка, чия родина мешкає за кордоном, і до якої сам міський голова офіційно не виїздить – однак здійснює часті службові відрядження.