На маршрутах швидкісного трамвая в Борщагівці вже більше тижня не курсує жоден з трамваїв марки “Електрон”. З близько десятка одиниць рухомого складу, які закріплені за київським трамвайним депо ім. Т. Шевченка (що обслуговує правобережну лінію швидкісного трамвая), нині не працює жоден. Неофіційно транспортники стверджують, що столична влада припинила співпрацю з львівським виробником рейкового транспорту, СП “Електротранс”.
Бордюрність ситуації підтверджує транспортний паблік “Управа КПТ” у Facebook, який вказує на відсутність трамваїв “Електрон” (модель “Електрон T5B64”) вже більше тижня. Причина зазначена лаконічно: надійність рухомого складу залишає бажати кращого, а його обслуговування викликає труднощі.
“Ситуація не змінилася. Вагонів, які не можуть стабільно працювати без проблем, більше не залишилось. Плани щодо підвищення усіх електронів виявилися нездійсненними”, – повідомляють експерти-транспортники в пабліку.
Згідно з інформацією, депо ім. Тараса Шевченка, що обслуговує маршрути №1, 2, 3 та 14 (які курсують лінією швидкісного трамвая від Борщагівки до центру міста), має на балансі 11 одиниць трамвая “Електрон T5B64”. За даними ресурсу Alltransua.com, вони були постачені до Києва з 2015 року, останній вагон почав працювати у 2021-му. З усіх одиниць, щонайменше три виявилися в зовсім неробочому стані, інші ж могли їздити лише “на свята” через брак запчастин.
“На трамваї Pesa (польського виробництва) Київ постійно закуповує запчастини, а щодо Електронів – ні. Це питання політики міста. Влада Києва нарвалася на непорозуміння з Електроном, ось тому й купила Песу”, – зазначив один з учасників дискусії в пабліку на ім’я Ігор.
Варто зазначити, що трамвай “Електрон T5B64” є єдиним у світі багатосекційним трамваєм з усіма неповоротними візками. Це п’ятисекційний низькопідлоговий транспорт, що виробляє спільне українсько-німецьке підприємство “Електротранс” у Львові. Кожен такий трамвай може перевозити до 287 пасажирів, усі вони пристосовані для людей на колісних кріслах.
Київ замовив перші 7 одиниць у жовтні 2015 року. Відтоді місто робило додаткові замовлення до 2021 року, але, за відомостями Alltransua.com, значна частина наявного рухомого складу наразі не функціонує. Основні причини – брак запасних частин та часті проблеми з рухом по рейках.
Відновлення історичного синього трамваю з номером 1892 у Дарницькому депо
Як стало відомо, ще у березні 2025 року було оголошено, що на вулицях Києва може з’явитися історичний ретро-трамвай – синій вагон з номером 1892, який передали на відновлення до Дарницького депо. Сподіваємося, що столиця не відставатиме від інших міст і отримає свой працюючий ретро-трамвай після понад 10-річної перерви. У цей час у цехах Дарницького депо розпочалася реконструкція цього унікального транспорту.
У липні стало відомо, що до Подільського депо столиці після завершення першого етапу реконструкції повернувся ретро-трамвай М2-М “1892”. Повну реставрацію вагона, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планують завершити до весни 2026 року, а до того часу обіцяють літні екскурсії на ретро-трамваї на лівому березі столиці.