У Києві майже завершили роботи з капітального ремонту вулиці Глибочицької. Робітники повністю переклали трамвайну лінію та заасфальтували її, але все ще залишилися ділянки, де роботи не закінчені, зокрема, на тротуарі від Вознесенського Яру до Верхнього й Нижнього валів. Водночас у киян виникають питання до будівельників: вважають, що інфраструктуру, зокрема громадського транспорту, слід було облаштовувати з урахуванням сучасних вимог.
Про хід робіт діляться самі кияни у місцевих пабліках, присвячених інфраструктурним проєктам столиці. Одна з користувачок, Елла, опублікувала фотографії з Глибочицької, зазначивши, що більшість робіт завершено, включно з перекладанням трамвайних колій та їх фінальним асфальтуванням. Завершено фінішне асфальтування дороги в напрямку з Подолу до кінотеатру Київська Русь (вул. Січових Стрільців). Залишилося асфальтувати лише одну ділянку дороги — від вул. Січових Стрільців на спуску до Подолу.
Крім того, на фото видно, що потребує завершення ремонт тротуарів на вулиці — зокрема, на парній стороні Глибочицької на ділянці між валами та вул. Вознесенський яр, а також в інших місцях, де робітники прокладали електричні дроти. Також старі фонарні та електричні стовпи ще не зняті — вони залишилися поряд із новими, вже встановленими. Відновлено також пішохідні переходи й світлофори.
Проте є питання до якості ремонтних робіт і їх змісту. Деякі недоліки, зокрема нерівне “фінальне” покриття, можуть свідчити про можливі технологічні порушення з боку підрядників.

Претензії також виникли до проєктувальників, які розробляли план ремонтних робіт. В організації “Пасажири Києва” зауважили, що жодна з пропозицій, наданих до початку ремонту, не була врахована — на Глибочицькій не буде ані трамвайних платформ, ані “віденських” зупинок для зручності пасажирів.
«Не буде також велоінфраструктури, а колії залиті асфальтом так, що їх не видно в погану погоду. В зв’язку з цим, очікуємо збільшення затримок руху трамваїв, зокрема через ДТП. Тротуар також ремонтувати не будуть, зате з’являться паркувальні кишені ялинкою, що ускладнить облаштування велосмуг», – зазначили в ГО “Пасажири Києва”.
Експерти наголошують на важливості дотримання базових правил облаштування безбар’єрного середовища. Це особливо актуально для міста, вулицями якого курсують трамваї з низькою підлогою, коли в інших містах, таких як Дніпро, влада запроваджує “віденські” зупинки та платформи, навіть без сучасних трамваїв.
Великий ремонт: з заміною трамвайних колій та покриття вулиці справилися майже за рік
Нагадаємо, роботи на вул. Глибочицькій у Києві активно відстежувалися. Навесні розпочалися роботи з перекладання трамвайної колії та заміни покриття вулиці, також встановлювали нові зупинкові комплекси та замінювали вуличне освітлення. Виконував їх КП “Київпастранс”, зазначивши про новий тендер на виконання робіт з асфальтування вже готового трамвайного полотна.
Початок ремонту на вул. Глибочицькій був оголошений ще в січні 2025 року. Тоді розпочали роботи з перекладання старих трамвайних колій на ділянці від перетину вулиці з вул. Січових Стрільців на Лук’янівці до перетину з Нижнім Валом на Подолі. Загальна довжина ремонту склала 3,5 км колій, які востаннє замінювались понад 50 років тому.
