У Києві на Подолі 9 грудня згоріла тягова підстанція КП “Київпастранс”. Об’єкт відносно новий, його придбали 2023 року, ще й за чималою ціною. Встановити, що саме згоріло, вдалося завдяки пильності транспортних фахівців з пабліку “Управа КПТ” – вони помітили, що транспортники змінили маршрут для багатосекційних трамваїв одного з “подільських” маршрутів.
Про загоряння тягової підстанції Київпастрансу повідомили у Telegram-каналі спільноти “Пасажири Києва”. Транспортні фахівці нагадали, що її придбали 2023 року за ціною, завищеною втричі від аналогічних об’єктів у інших містах. Підстанція живить трамвайну мережу всього Подолу, а дані онлайн-моніторингу руху транспорту показують, що рух трамваїв через знеструмлення зупинився о 15:30, пишуть Пасажири Києва.
“Зовні пошкоджень не помітно, про стан внутрішнього обладнання, як і про саму пожежу, Київпастранс не повідомляв. Також не відомими залишаються причини та чи є пошкодження наслідком неякісного обладнання або помилок при монтажі і будуть усунуті виробником, чи це наслідки неправильної експлуатації і до без того завищеної вартості нам доведеться оплатити ще й ремонт”, – додають фахівці з транспорту.
Цікаво, що версію про загоряння тягової підстанції підтверджують і в “Управі КПТ”, неофіційному пабліку Київпастрансу. Там помітили, що багатосекційні трамваї маршруту №14 почали їздити зміненим маршрутом до вул. Старовокзальної. Так, після знеструмлення 9 грудня трамвайна мережа на Подолі була заживлена від суміжних тягових підстанцій, і за дві години рух трамваїв на районі відновили. Але багатосекційні вагони маршруту №14 Подолом більше не курсували, замість них туди перенаправили частину одинарних вагонів з 15 маршруту.
Також, що прикметно, в онлайн-сервісах для пасажирів перестановки вагонів між маршрутами не були відображені й відслідкувати рух трамваїв 14, 15 стало не можливим ані в напрямку Подолу, ані в напрямку вул. Старовокзальної. Рух багатосекційних вагонів на маршруті №14 відновили аж 12 грудня, кажуть “Пасажири Києва”.
“Розрахунки нашого фахівця-енергетика показали, що обмеження руху багатосекційних вагонів не було виправданим. Ці вагони хоч і споживають більше електроенергії, але не набагато, бо мають сучасні економічний електропривод, на відміну від старих одинарних. Крім того, кількість вагонів на маршрутах до Подолу з 2022 року є не великою і мережа заживлена по резервній схемі забезпечувала можливість звичайного руху за чинним розкладом”, – додали у пабліку.
Трамваї – перевертні у Києві та безславний кінець старенького вагона з Севастопольської площі
Нагадаємо, у жовтні 2024 року Інформатор розповідав про те, що старий червоний трамвай, який багато років використовувався рестораном MacDonalds на Севастопольській площі як дитяча кімната та місце для святкування днів народження, несподівано та непомітно зник. На жаль, чеська Tatra T3, яка новенькою прибула до Києва наприкінці 1976 року, не відправилась ані на реставрацію, ані на постамент, аби стати пам’ятником трамвайного руху. Її сліди знайшлися на металобазі у Василькові, тож, найімовірніша доля трамвая – утилізація та перетворення на металобрухт.
Також ми писали про те, що у Києві деякі трамваї змінюють номер маршруту прямо у процесі руху. Про це пишуть кияни у фахових пабліках у соцмережах. Зазначають, що зміни помічають, коли перевіряють рух трамваями прямо у процесі – наразі це дозволяє зробити застосунок, що транслює дані з трекерів всередині рухомого складу. На метаморфози із номером маршруту 5 березня звернув увагу один з учасників групи у Facebook “Пасажири Києва”, де кияни обмінюються враженнями та скаржаться на недоліки транспортної системи міста.