У Києві один із топових забудовників забрав в пасажирів автобусну зупинку, аби облаштувати виїзди з житлового комплексу. Йдеться про BudCapital та зупинку автобуса маршруту №118 “вулиця Борщагівська”, що раніше була розташована на перетині вул. Борщагівської та Берестейського проспекта. За іронією, зупинку віддали під автомобільні заїзди до елітного ЖК, чиї мешканці навряд чи колись стануть пасажирами громадського транспорту.
Про ситуацію у Шевченківському районі Києва розповіли у Telegram-каналі ГО “Пасажири Києва”. Справа в тому, що автобусну зупинку довелося прибрати для побудови ЖК Manhattan city. Але коли будинки були здані у кінці 2021 року, та прийшов час її відновлювати, під неї просто не знайшлося місця – там, де колись зупинялися автобуси, тепер розташовані заїзди до елітного житлового комплексу.
Відтак, у 2023-му тротуар і благоустрій поряд з ЖК були відновлені – а от зупинки вже не було. Активісти з “Пасажирів Києва” звернулися по коментар до КП “Київпастранс”, і отримали неочікувану відповідь. Виявилося, що мешканці елітного ЖК чомусь у пріоритеті перед містянами-пасажирами транспорту.
“Щодо відновлення зупинки маршруту “Вул. Борщагівська” – внаслідок зміни схеми організації дорожнього руху та конфігурації проїзної частини після будівництва житлового комплексу місце для організації зупинки на сьогодні, нажаль, відсутнє”, – відповіли у КП “Київпастранс”.
У підсумку, відстань між двома сусідніми зупинками на маршруті автобуса №118 тепер складає 1600 метрів, хоча за нормами має бути до 600 метрів. Сама зупинка досі присутня у кількох сервісах – наприклад, EasyWay вважає, що вона досі існує (хоч фізично автобуси давно там не зупиняються, та й немає де).
“Виходить, що заради того, щоб забудовник зробив собі додатковий виїзд з ЖК, міська влада вирішила пожертвувати зупинкою громадського транспорту і навіть частиною тротуару, за рахунок якого зробили розгінну смугу. Додамо, що паралельно з цим було проведено капітальний ремонт вул. Борщагівська в рамках якого теж про цю зупинку забули”, – резюмують у ГО “Пасажири Києва”.
Як Київпастранс здає проблемні зупинки “під ялинку” та фарбує їх ядучо-червоним
Нагадаємо, у грудні 2024 року Інформатор писав про те, що реконструкція трамвайної лінії на вулиці Алматинській у Києві закінчили у найкращих радянських традиціях – “здали під ялинку”. 31 грудня кінцева зупинка “ДВРЗ” трамвайних маршрутів №№ 23, 32, 33 відновила роботу, не зважаючи на осінні протести громадськості щодо недотриманнях жодних вимог безбар’єрності під час будівництва.
Також ми розповідали про те, що КП “Київпастранс” вирішило освіжити зупинки громадського транспорту у Києві, пофарбувавши їх ядучо-червоним кольором. Павільйони стали виглядати кричуще і трохи вульгарно, а разом з металом подекуди підновили і асфальт навколо. А у міських пабліках вже у повний голос кпинять з комунальників: мовляв, “роботу виконано, кошти освоєні”.