У Києві відновили столітній трамвайний вагон: дідусь знову за роботою!

КП “Київпастранс” активно готується до зимових умов, ремонтувавши вагони-снігочисти. В наявності залишилося 6 таких вагонів, серед яких є і найстаріший, якому у 2026 році виповниться 100 років. Нещодавно цей вагон пройшов відновлення, яке включало ремонт струмоприймача та електрообладнання.

Про середній ремонт найстаршого снігоочисника в Дарницькому трамвайному депо повідомили представники КП “Київпастранс”. Транспортники підкреслили, що такі вагони є важливими для зимової інфраструктури міста, адже саме вони забезпечують безперервний рух трамваїв в зимовий період: виходять на колії першими після сильних снігопадів для очищення від заметів.

“Одному з таких вагонів у 2026 році виповнюється 100 років. Незважаючи на поважний вік, цей вагон продовжує виконувати свої функції. Для його підготовки до зимового сезону фахівці відремонтували щіточний привід (двигун) та струмоприймач (пантограф), а також модернізували мотокомпресор і виконали малярні роботи”, – зазначили у КП “Київпастранс”.

Крім того, спеціалісти провели повну діагностику електрообладнання, відновили кузов та механічне обладнання. В КП додали, що вагони-снігоочисники обслуговують маршрути трамваїв на обох берегах столиці.

У європейських країнах чистять сніг з рейок за допомогою спеціальних модулів (зліва).

В пабліку київських транспортників “КТС” зазначили, що подібні трамваї морально застаріли. Перші їх моделі з’явилися у 1926 році, а найстаріший з них досі експлуатується в столиці. Модель називається “С-2”, всього в Києві працює 6 таких вагонів з різними функціями.

“Є ще близько шести одиниць, які не використовуються, але можуть бути відновлені. Однак фахівців з ремонту старих снігоочисників стає все менше, запчастини практично вичерпані, а керувати ними небезпечно, оскільки немає електромагнітних гальм, що ускладнює зупинку у погану погоду”, – підкреслили транспортники.

В Європі вже давно використовують спеціальні модулі замість цілого вагону-снігочиста. Такі пристрої просто підключаються до будь-якого стандартного сцепного пристрою трамвая, що робить процес очищення рейок більш ефективним.

На рейки повернули унікальний ретротрамвай 1892 року: його теж ремонтували на Дарниці

Нагадаємо, у липні 2025 року до Подільського депо столиці повернувся унікальний ретро-трамвай М2-М “1892”. Після декількох місяців ремонту в Дарницькому депо, його підготували до нового життя. Повну реставрацію вагона з точним відтворенням його історичного вигляду планують завершити до весни 2026 року, а до того часу обіцяють літні екскурсії ретро-трамваєм на лівому березі столиці.

А вже у серпні цього року ми дізналися, що ретро-трамвай вийшов на екскурсійний маршрут. Про його повернення говорили ще навесні, а перший етап ремонту завершили у Дарницькому депо Києва. Цей транспорт пам’ятають за дерев’яними лавами, синім кузовом і постійною чергою охочих покататися.