У столиці для водіїв громадського транспорту КП “Київпастранс” організовують навчання з обслуговування пасажирів, які потребують особливої уваги. Уже більше ніж півтори сотні водіїв столичних автобусів, тролейбусів та трамваїв пройшли ці курси. Програма навчання зосереджена на комунікації з маломобільними пасажирами та оперативному забезпеченні їм доступу до транспорту.
Про ці тренінги розповіли представники КП “Київпастранс”, зазначивши, що навчання пройшли понад 150 водіїв завдяки співпраці з ГО “Група активної реабілітації”.
Основною метою навчання є підвищення комунікативних навичок водіїв з пасажирами з інвалідністю, створення доступного транспорту та покращення якості обслуговування. Також акцент робиться на формуванні безбар’єрного середовища у громадському транспорті.
“Ми дізналися багато важливих нюансів, серед яких і технічні аспекти – як правильно надати допомогу. Це дуже корисна інформація”, – зазначив у ролі водій Сергій Зозуля, який успішно пройшов навчання, у відео від КП “Київпастранс”.
З огляду на повномасштабну війну, кількість людей з інвалідністю в Україні зростає. У своєму коментарі заступниця голови правління ГО “Група активної реабілітації” Уляна Пчолкіна підкреслила необхідність зміни ставлення суспільства до таких осіб. Водії також повинні освоїти різні аспекти обслуговування, починаючи з коректної комунікації з маломобільними групами і закінчуючи побутовими нюансами. Кожен водій має бути готовим підіймати колісні крісла до салону та, якщо необхідно, звертатися за допомогою до інших пасажирів.
Навчальні курси проводяться щодня, крім вихідних. До завершення програми планується, що всі водії громадського транспорту в Києві пройдуть тренінг. Однак це стосується лише комунальних автобусів і тролейбусів; маршрутні таксі, яких у місті набагато більше, тренінг не проходитимуть.
Що не так із Київпастранс: проблеми з ремонтом фунікулера та незручні умови для пасажирів трамваїв
Нагадаємо, нещодавно Інформатор зазначав, що в київських транспортних спільнотах активно обговорюється незрозуміла політика КП “Київпастранс”, яка забороняє посадку пасажирів у трамваї на кінцевих зупинках. Користувачі просять відкрити двері трамваїв під час простою, щоб пасажири могли зайти у вагони.
Також були представлені думки експертів, які стверджують, що КП “Київпастранс” неправильно планує використання фунікулера. Зокрема, перелік запланованих ремонтів проводиться не в час найменшого попиту на цей вид транспорту, а навпаки – в “пікові” літні місяці, у 2025 році – з 14 липня до 22 серпня.