Рух по новому шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській у Києві відновлено з 24 жовтня. Міст було повністю реконструйовано за кілька місяців. Ремонт, розпочатий у лютому, завершився раніше запланованого терміну. До кінця листопада залишилось тільки заасфальтувати під’їзні дороги під шляхопроводом та провести благоустрій території.
Про відкриття оновленого шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській оголосив міський голова Віталій Кличко, який традиційно дав старт руху транспорту. Довжина цього важливого для Подолу шляхопроводу складає 218 метрів, а ширина — 18 метрів. Споруду повністю розібрали та відбудували заново: з новими опорами, ригелями, 117 балками прогонових конструкцій та сучасним асфальтобетонним покриттям. Також було встановлено LED-освітлення, оновлено усі комунікації, проведено гідроізоляцію та встановлено бар’єрне огородження. В порівнянні з виконаними роботами, залишилися лише “косметичні” доопрацювання, які планують завершити до кінця листопада.
Рух по цій ділянці є надзвичайно важливим для мешканців районів Пріорка, Вітряні гори, Виноградар та Куренівка — саме через цю споруду жителі виїжджають до центру міста у години пік. Під час ремонту в районі виникали серйозні затори, навіть попри об’їзди через вулицю Кирилівську та тимчасовий переїзд біля залізниці. Тож відкриття відновленого шляхопроводу, який був у аварійному стані, покликане поліпшити умови для водіїв.
Проте ця новина викликала не лише позитивні відгуки, але й критику. Громадська організація “Пасажири Києва” звернула увагу на вартість проєкту — 380 млн грн, адже шляхопровід проходить над майже непрацюючими залізничними коліями. На думку представників організації, міст можна було б не відновлювати, а замінити звичайним переїздом, що було б дешевше.
Втім, опоненти зазначають, що під час робіт стару конструкцію повністю розібрали — створили нову будову на тому ж місці. Хоча колії під ним використовуються нечасто, вони залишаються чинними. Крім того, як зазначають місцеві жителі, найближчий наземний перехід розташований далеко, тож міст забезпечує безпечний перехід, не викликаючи страху бути збитим автомобілем.
Також оновлений шляхопровід відповідає принципам безбар’єрності: тут облаштовані понижені бордюри, тактильна навігація, велодоріжки та тротуари з ФЕМ. За словами Кличка, експлуатаційний ресурс споруди продовжено щонайменше ще на 30 років.
Які ще споруди ремонтуватимуть у Києві, і як шляхопровід перетворили на решето
Нагадаємо, що у лютому 2025 року у Києві планувалося відремонтувати ще два великі шляхопроводи та надземний пішохідний перехід. Тендери на розробку проєктної документації для цих робіт вже оголосив “Київавтошляхміст”. Лише робота архітекторів обійдеться місту у 7,6 млн грн. Однак, роботи над ними поки що не розпочали.
Проте на столичному Подолі, як повідомляли нещодавно, підрядники неймовірно швидко розібрали проблемний шляхопровід на вул. Новокостянтинівській. За тиждень від початку робіт споруда стала абсолютно непізнаваною: лише за перший день демонтажу робітники зняли 15 балок — могли б і більше, але вирішили трохи “пригальмувати”.
