У Києві розглядають можливість безкоштовного проїзду в метро для містян. Хоч у Київраді ще немає консенсусу з цього питання, обговорення такої можливості триває. Та й фінансовий тягар на бюджет столиці буде не таким вже й великим, і становитиме приблизно чверть від усієї суми, яку місто і без того виділяє на метрополітен.
Сенсаційною новиною поділився в ефірі телеканалу Новини LIVE депутат Київради Тарас Козак. Він зазначив, що нині приблизно 3/4 фінансування підземки йде з бюджету міста, а лише 1/4 — це вартість, яку сплачують пасажири. Відповідно, ці кошти можна було б без особливих збитків перекласти на бюджет столиці, вважає депутат.
“З цінами на проїзд (ситуація) дуже цікава: на сьогодні три чверті фінансування бюджету метрополітена йде напряму з бюджета міста Києва. Лише чверть – вартість, яку сплачують пасажири. В таких умовах є певні варіанти, щоб зробити метро безкоштовним. Як не дивно, це може бути навіть дешевшим для Києва”, – вважає Тарас Козак.
Депутат стверджує, що розмови про це дійсно ведуться у депутатському корпусі Київради. Втім, рішення поки не набирає більшості. Цікаво, що співбесідники Інформатора у коридорах КМДА підтверджують дискусію, але зазначають, що вірогідність прийняття такого рішення є мізерною.
“Причина проста – посадовець, який на власний розсуд підпише рішення про безкоштовний проїзд, ризикує стати мішенню для контролюючих органів. Адже саме з нього питатимуть, чому з бюджету міста витрачаються додаткові кошти, а не, навпаки, заробляються – відтак, таку людину знімуть з посади, ще й переслідуватимуть, бо це кримінальна відповідальність”, – каже наш співрозмовник.
Втім, Тарас Козак переконує: безкоштовне метро коштуватиме бюджету не так і дорого, приблизно чверть від тієї суми, що місто вже витрачає на підтримання метрополітену. Враховуючи, що ця сума дорівнює приблизно 3 млрд грн, – йдеться приблизно про один мільярд гривень, каже депутат.
Козак підняв тему не першим: про безкоштовний транспорт вже розповідали в “Слузі народу”
Нагадаємо, на початку жовтня 2024-го Інформатор писав з посиланням на депутата Київради Андрія Вітренка, що з 2020 року у кулуарах КМДА точиться дискусія про прийняття фінансової моделі, згідно з якою міський транспорт має стати безкоштовним. Така модель діє на Мальті та в Люксембурзі, а ще – у 15 польських 10 французьких містах. В ролі локомотивів ідеї виступає низка депутатів Київради, а от очільники фінансового та транспортного департаментів КМДА, а також, природньо, – топ-менеджмент Київпастрансу та метрополітену виступають проти.
На публіку ж у міській владі, нагадаємо, говорять лише про підняття тарифів на міський громадський транспорт. Очільник профільного департаменту КМДА Руслан Кандибор називає і конкретні суми: з нинішніх 6,5 грн (для киян, що користуються Карткою киянина) та 8 грн (для гостей міста і тих, в кого немає картки) тариф має зрости до 24-25 грн за одну поїздку. Тоді, кажуть в адміністрації, вистачить і на добудову зеленої гілки метро на Виноградар, і на оновлення самого транспорту.