У Києві вже вдруге впродовж місяця стався інцидент з потраплянням людини на колії. 17 лютого 2025 року один з пасажирів прослизнув у тунель на станції метро “Вокзальна”, його підняв у потяг машиніст. На жаль, цього разу пасажиру, який потрапив на колії, пощастило менше – він загинув під колесами потяга.
Про сумний підсумок інциденту на ст.м. “Вирлиця”, що розташована у Дарницькому районі на “зеленій” лінії метрополітену у Києві, повідомило КП “Київський метрополітен”. Так, за даними підземки, близько 21:30 на ст.м. “Вирлиця” стався трагічний випадок – пасажир сам порушив правила користування метрополітеном й вирішив пройти до тунелів під час руху поїздів.
“Внаслідок чого він потрапив під електропоїзд. Від отриманих травм він загинув на місці. Подія сталася приблизно за 70 метрів від платформи, фактично у самому тунелі”, – розповіли у КП “Київський метрополітен”.
Роботи з деблокування пасажира проводили фахівці Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Загалом на місці працювали близько 20 фахівців з різних служб. Крім цього, КП “Київський метрополітен” тимчасово зупинило роботу трьох станцій метро – це спричинило значні незручності для пасажирів, особливо у пізній вечірній час.
На “Вокзальній” під потяг мало не потрапив безхатько
Особливо звертає на себе увагу те, що інцидент трапився лише за 20 днів після того, як аналогічний випадок трапився поблизу ст.м. “Вокзальна”. Про нього також писав Інформатор – там один з пасажирів також потрапив у тунель, але машиніст вчасно його помітив, і загальмував-таки потяг, аби підібрати того з колій.
Загадковим пасажиром, найімовірніше, був безхатько, який якось потрапив у тунелі. Очевидці помітили, як машиніст допомагає літньому чоловіку піднятися у вагон. З собою в пасажира був клунок з речами. Після того, як він сів у вагон, машиніст попросив інших пасажирів наглянути за ним до прибуття правоохоронців.
Іншим пасажирам чоловік пояснив, що заблукав, і випадково опинився у тунелі через неправильний вихід. Про інцидент складений адміністративний протокол, а правоохоронці проводили перевірку, аби встановити, як саме один з пасажирів зміг взагалі потрапити до тунеля. Інцидент повторився вже двічі, відтак, КП “Київський метрополітен” слід терміново переглянути протоколи безпеки на станціях – нинішніх обмежувальних заходів, що покликані не допустити пасажирів на колії, явно недостатньо.
Як можна завадити потраплянню людей на колії
Ймовірно, слід подумати про систему сигналізації, що спрацьовувала б кожного разу, як хтось перетинає певний відрізок тунелів біля станцій – така система коштуватиме грошей, але збереже життя. Також варіантом є встановлення захисних бар’єрів на станціях – вони, до речі, заважатимуть також випадковому чи умисному падінню пасажирів під потяги під час їхнього прибуття на станцію. У серпні 2024-го Інформатор розповідав про варіант такого захисного бар’єру, що працює у метро Софії.
Цей бар’єр є просто механічним захистом, що опускається автоматично на тросах після того, як потяг поїхав зі станції, і піднімається, щойно потяг зупинився біля платформи. Такі самі екрани, писали фахівці-транспортники, встановлювалися й у деяких азійських країнах.
Пасажир потрапив під потяг: як стався сам інцидент
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що напередодні, ввечері 9 березні 2025 року пасажир потрапив під поїзд у київському метро. Це відбулося на станції “Вирлиця”. Станцію закрили на вхід, також закрили дві сусідні станції – “Бориспільську” і “Червоний хутір”.
Крім того, ми розповідали, що у Києві збили перфоратором зі стіни мозаїки, що оздоблювали платформи станції метро “Палац Україна”. До процесу не були залучіені професійні реставратори, які б допомогли потім скласти мозаїки у іншому місці. Крім того, смальту, що її збили зі стін станції, ймовірно, просто викинули на смітник.