КП “Київський метрополітен” проведе експертизу вагонів, що курсують підземкою, у зв’язку з досягненням ними призначеного строку служби. Загалом перевірять 110 одиниць кузовів, серед них як основний тип вагонів, що експлуатуються у столиці, так і найстаріші, “модель Е”, що випускалися серійно у 1963-1969 роках. На тендер подалися дві компанії, і потенційна переможниця аукціону пропонує виконати дослідження за 2,1 млн грн.
Про проведення тендеру з експертизи кузовів рухомого складу КП “Київський метрополітен” оголосив у електронній системі публічних закупівель Prozorro ще 10 квітня. Пропозиції подавалися до 21 числа, їх надійшло усього дві – від ДП “УкрНДІВ” та ТОВ “Управляюча компанія “Трансвагонсервіс”. Остання запропонувала нижчу ціну своїх послуг, 2,1 млн грн (при очікуваній вартості закупівлі у 2,4 млн). Вона й має шанси перемогти – тендер перебуває на стадії кваліфікації переможця.
Згідно з тендерною документацією, фахівцям потрібно буде провести дослідження 110 вагонів: 84 з них – моделі “81-717/714” (їх неофіційно називають “Номерними” вагонами, усі випускалися російськими заводами у Митіщах та Санкт-Петербурзі з 1976 по 2021 роки), а також 26 вагонів моделі “Е”. Останні є найстарішими у київському метро, такі випускалися на тому-таки Митіщинському заводі з 1963 по 1969 роки, та, згідно з відкритими даними, для подальшої роботи у столичній підземці були модернізовані. Цікаво, що загалом у метро Києва курсує понад 800 вагонів – виходить, приблизно кожен сьомий потребує обстеження.
У документації зазначається, що потреба у перевірці й дослідженні виникла у зв’язку з досягненням вагонами призначеного строку служби, і з метою його продовження. Фахівцям належить провести обстеження технічного стану металоконструкції кузовів, визначити ступінь корозійного пошкодження несучих елементів, виявити дефекти у конструкціях тощо. Шукатимуть тріщини у зварних швах, злами, деформації, сліди ремонту та спрацювання. Усі подробиці про роботи, що мають провести дослідники, містяться у спеціальній Методиці технічного діагностування вагонів метро, яка, до речі, була розроблена й затверджена ще 2011 року тим-таки ДП “УкрНДІВ”, що подавалося на тендер, але зробило невдалу пропозицію.
Усі роботи мають бути виконані у 2025 році, а встановлений дедлайн припадає на 31 грудня. Цікаво, що на сайті Prozorro до замовника, КП “Київський метрополітен”, зверталися із запитанням про, нібито, дискримінаційний характер тендерних документів (тобто, про те, що технічні умови були прописані під конкретного виконавця). Втім, у підземці відповіли, що умови не дискримінують жодного з учасників.
У підземці шукають професійних планувальників, та хочуть витратити третину мільярда гривень на перенесення лінії ЛЕП
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” шукає того, хто б розробив йому план розвитку на наступні три роки. Відповідний тендер оголошений на платформі публічних закупівель ProZorro, а переможцеві виплатять за його роботу 300 тис грн. Часу ж на виконання залишиться не так і багато – до 15 липня 2025-го.
Крім того, ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено необхідністю перенесення високовольтних ліній електропередач на ділянці будівництва нової станції метро “Проспект Правди”, що входить до складу будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену. Перенесення ЛЕП є необхідною умовою для продовження будівельних робіт.