У Ямі біля Центрального вокзалу Києва вже облаштовують паркінг

На місці занедбаного ринку у “Ямі” біля Центрального вокзалу розпочато роботи з облаштування паркінгу. Про демонтаж останніх контейнерів гуртового ринку, який розташовувався під мостом на вул. Симона Петлюри (вздовж вул. Вокзальної), Інформатор повідомляв наприкінці травня 2025 року. Тепер тут створюють паркомісця, щоб вирішити проблему, яка виникла біля вокзалу через зміни в організації руху транспорту та запровадження велодоріжок на місці колишньої парковки.

Транспортний аналітик і співзасновник ініціативи “Пасажири Києва” Олександр Гречко поділився інформацією про новий паркінг на 100 паркомісць (з додатковими 10 для водіїв із інвалідністю) на Facebook. З короткого відео, опублікованого активістом, видно, що територія, де нещодавно стояли старі контейнери та торгували товаром, активно перетворюється на парковку – облаштовуються шлагбауми та “лежачі поліцейські”.

Гречко також оприлюднив маршрут до нового паркінгу: дістатися до нього можна, рухаючись вул. Жилянською. Потрібно перетнути перехрестя з вул. Симона Петлюри, а потім повернути на вул. Вокзальну, яка прилягає до Петлюри. Через 150 метрів треба повернути ліворуч і проїхати біля шлагбаума.

“Вже є охорона. За її словами, вдень паркування безкоштовне, а за нічне потрібно платити, але це – неофіційно”, – зазначив урбаніст у відео.

Для пішохідних підходів вулицею Петлюри до Центрального вокзалу з паркінгу можна скористатися старими металевими сходами, які раніше вели до “Ями” та гуртового ринку, що був тут ще у 1990-х. Слід зазначити, що загального благоустрою на території поки що не відбулося: асфальт на новому паркінгу старий, є ями, а трава пробилася крізь тріщини.

В цілому, створення паркінгу тут виглядає як спроба вирішити ситуацію після невдалої реорганізації руху транспорту на Вокзальній площі у жовтні 2024 року. Нагадаємо, що тоді влада разом з “Пасажирами Києва” перерозподілила транспортні потоки, дозволивши під’їжджати до вокзалу тільки автобусам і тролейбусам. Одночасно було прибрано можливість паркування вздовж вул. Петлюри, де створили велодоріжки.

Ця реорганізація викликала значний опір серед киян: по-перше, паркування біля вокзалу стало неможливим, що вплинуло на транспортну доступність головного залізничного хабу. По-друге, збільшилися затори на сусідніх вулицях. А от велодоріжками до вокзалу пасажири так і не почали користуватися: це є прикладом, коли урбаністи перемогли автомобілістів, а також здоровий глузд.

Паркінг роблять і просто біля вокзалу, прибираючи для цього зелені насадження

Нагадаємо, що в середині травня 2025 року КМДА оголосила, що біля Центрального залізничного вокзалу у Києві буде створено паркінг, причому саме на місці зелених насаджень, що наразі ростуть на Вокзальній площі. Це рішення, безумовно, може бути наслідком непродуманої реконструкції площі, що була проведена торік. Рослини вже почали прибирати і пересаджувати на інші локації, а майбутню парковку планують замостити бруківкою.

Один із яскравих символів 90-х — ринок “Яма” біля Центрального вокзалу — зник наприкінці травня. Він давно не функціонував, і активними залишалися далеко не всі контейнери-кіоски — деякі просто стояли і занепадали в центрі міста. Крім того, комунальники з КП “Київблагоустрій” вже не раз намагалися знести всі МАФи, однак кожного разу щось заважало завершити цю справу. Цього разу демонтували все, що заважало вигляду порядним пасажирам потягів — на площі в 4 тисячі “квадратів”.