Колишній мер Києва Леонід Косаківський висловив свої зауваження щодо якості послуг, які надає житлово-експлуатаційна контора, що обслуговує його район. Він повідомив, що після недавньої аварії, яка сталася у Липках, гаряча вода була відновлена у більшості будинків. Проте його багатоповерхівка залишилась без води, що він пов’язує з конфліктом між комерційною компанією та Держуправлінням справами.
Свої занепокоєння Косаківський виклав у Facebook. За його словами, у Липках, котрі вважаються одним з найпрестижніших районів столиці, відбулася аварія, і жителі залишилися без гарячої води на тривалий час, поки тривали ремонтні роботи. Коли компанія Київтеплоенерго завершила свої роботи, ситуація не покращилася. ЖЕК “Липкижитлосервіс” вирішив залишити його будинок без води на вихідні.
“У нашому будинку воду так і не підключили, хоча всі сусідні будинки вже мають гарячу воду. ЖЕК просто не працює у вихідні. Вони не можуть відкрити кран у нашій бойлерній, яка є єдиною у будинку,” – зазначив Косаківський у своєму дописі.
За словами колишнього мера, він вже зрозумів, що намагання з’ясувати, “хто винен” – безрезультатні. Комунальні служби, вважає він, лише обіцяють, але нічого не виконують (або “ігнорують” ситуацію, як він написав у Facebook). Проте деякі його сусіди ще сподіваються на справедливість і ведуть боротьбу з “неактивними” працівниками “Липкижитлосервіс”.
“Якби це сталося під час моєї каденції, я б вжиття більш рішучих дій, і вони вже б не працювали на наступний день,” – додав Косаківський, “зазначивши” у своєму пості голову Печерської РДА Наталію Кондрашову, під чиїм контролем оперує “Липкижитлосервіс”.
Також до свого посту Косаківський прикріпив декілька скріншотів з “домового чату”, в яких сусіди ділилися своїми спробами добитися уваги від комунальників. Мешканці намагалися зв’язатися з аварійною диспетчерською, але їм повідомили, що виїжджають лише на “аварійні” ситуації, порадивши почекати, поки працівники управляючої компанії повернуться на роботу. А гаряче водопостачання було відновлено вже чотири дні тому.
Цікаве спостереження: у коментарях мешканці обговорюють, що повільність “ЖЕКу” може бути наслідком конфлікту між компанією та Державним управлінням справами, яке є балансоутримувачем будинку, де живе Косаківський. Нібито через це “Липкижитлосервіс” не виконує свої зобов’язання належним чином.
Як комунальні управляючі компанії переобралися й одразу підвищили тарифи, аби заробити “зайві” 8 млрд грн на рік
Нагадаємо, що Інформатор раніше розповів про скандал, пов’язаний з конкурсом на призначення управителів багатоквартирних будинків у Києві, який відбувся на початку 2025 року. У всіх 10 районах перемогу здобули комунальні компанії, незважаючи на те, що деякі альтернативні пропозиції були в півтора рази дешевшими. Після цього комунальні компанії підвищили тарифи на свої послуги вдвічі.
Пізніше з’ясувалося, що підвищення тарифів на утримання будинків у Києві забезпечить додатково 8 млрд грн на рік. Цю суму комунальні компанії отримають від квартирних платежів киян. При цьому немає механізмів контролю якості послуг або економічного обґрунтування нових тарифів. У КМДА зазначають, що мешканці будинків мають право самостійно обирати чи змінювати своїх управителів на власний розсуд.