Голова КМВА Тимур Ткаченко поділився інформацією про нововведення в системі перепусток для нічного пересування по Києву. Також він торкнувся питання можливого скорочення комендантської години у столиці, оскільки місто не є прифронтовою зоною, що підвищує суспільний запит на пом’якшення обмежень.
Відповіді на обидва запитання були наведені Тимуром Ткаченком в інтерв’ю для видання Mind, яке вийшло в ефір у середу, 27 серпня 2025 року. Він підкреслив, що раніше перепустки в Києві видавалися десятками тисяч, причому у КМДА не було чіткого контролю над цим процесом. За його словами, ніхто не фіксував, кому і на якій основі видавалися ці документи.
“Тому я підняв це питання, і ми дослідили досвід інших регіонів, які змогли запровадити ефективний алгоритм. Наприклад, в них є електронна форма для подачі заявки на отримання перепустки, чіткий перелік відповідальних за верифікацію осіб з їх електронним підписом. Це дозволяє відслідковувати, хто видав яка перепустка, хто її затверджував і кому вона видана”, — зазначив Ткаченко.
Ткаченко наголосив на необхідності впровадження такої системи в Києві. Для її реалізації департамент КМДА повинен виділити фінансування. Як приклад, існує застосунок “Київ цифровий”, який дозволить відображати перепустки з QR-кодом після їх видачі.
На думку Ткаченка, безконтрольна видача перепусток призвела до проявів корупції, тому процес має бути цифровим. Наразі, додав він, такі документи мають право видавати КМВА, 12-й Армійський корпус (відповідає за оборону столиці та області) і військова комендатура Києва.
“Кожен з цих органів відповідає за свій перелік суб’єктів. Я вважаю, що при запровадженні електронних перепусток перелік уповноважених на їх видачу, скоріш за все, залишиться незмінним”, — підкреслив Ткаченко.
Голова КМВА також відзначив, що кияни висловлюють бажання скоротити тривалість комендантської години. Водночас він наголосив, що в цьому питанні ключовою є думка військових, оскільки рішення ухвалюють на Раді оборони Києва.
“У відповідь на мій запит про зменшення тривалості комендантської години в Києві я отримав чітке “ні”. Проте, за умов повномасштабної війни, дії правового режиму воєнного стану і ризиків проникнення диверсійно-розвідувальних груп, ці обмеження є зрозумілими. Хоча є й протилежна точка зору: бізнес повинен мати можливість працювати довше для стимулювання економіки та забезпечення надходжень до бюджету, в тому числі на оборону”, — додав Ткаченко.
Чому необхідна комендантська година і прохання таксистів до Кличка та Ткаченка
Нагадаємо, як повідомляв Інформатор, раніше питання ефективності комендантської години піднімав голова Нацполіції Іван Вигівський у січні 2024 року. Він пояснив, що її скасовувати наразі не планується, а навпаки, посилиться відповідальність за її порушення. Ця міра спрямована на підтримку дисципліни та підвищення профілактики злочинності.
Нещодавно ми повідомляли, що компанії Bolt, Uklon та Uber звернулися до столичної влади з проханням врегулювати діяльність таксі під час комендантської години. Це питання стосується осіб із “об’єктивною потребою” – наприклад, тих, хто мусить потрапити на ранковий потяг чи до ветеринарної клініки вночі. Компанії стверджують, що мають усі необхідні технічні засоби для безпечної реалізації такої системи.