Харків’янка втратила 346 861 гривню після розмови з банкірами: чи вирішив суд повернути гроші?

Жінка отримала дзвінок від особи, яка видавала себе за працівника Ощадбанку, і наділила його своїми даними пенсійної картки. Це призвело до втрати коштів у розмірі 346 861 гривні, які вона тепер намагається повернути. Відповідна інформація наводиться у рішенні, опублікованому 13 листопада 2025 року, Слобідським районним судом Харкова.

14 березня 2022 року жінка зателефонувала на гарячу лінію АТ «Ощадбанк» для зняття ліміту на картки за кордоном. Їй повідомили, що зателефонують пізніше. У той же день надійшов дзвінок з невідомого номера, на який вона не відповіла. Після цього справжній підключений дзвінок від АТ «Ощадбанк» тривав 48 хвилин; під час розмови їй надали інформацію про зняття ліміту та користування коштами з пенсійної картки. Під час розмови вона зазначила, що з її рахунку почали зніматися кошти, але оператор сказав, що їй було відкрито віртуальну картку і запевнив, що кошти залишаться на місці. Після дзвінка вона перевірила баланс у відділенні Ощадбанку і виявила, що залишок скоротився з 306 900 гривень до 2 гривень. Тому вона звернулась до Ощадбанку з заявою про повернення коштів. Крім того, була подана заява у поліцію, яка, за даними з ЄРДР, призвела до відкриття кримінального провадження, що наразі перебуває на стадії досудового розслідування.

Ощадбанк подав відзив, у якому просив відмовити у задоволенні позову. Під час спілкування з оператором жінка підтвердила, що розголосила дані карти. Оператор заблокував платіжну картку через те, що інформація стала відома третім особам, та запитав, чи не було розголошення даних з інших платіжних карток. Жінка відповіла, що інших карток не стосувалося. Також оператор закрив обліковий запис Ощад 24/7, оскільки клієнтка не підтвердила операції з картками, по яких були невідомі транзакції. Того ж дня вона звернулась до поліції з відповідною заявою про злочин. 15 березня 2022 року жінка зв’язалась з контакт-центром АТ «Ощадбанк» і повідомила про несанкціоновані списання коштів з заблокованої картки. Вона зазначила, що для виконання цих операцій були потрібні її особисті дані, які не могли бути відомі стороннім особам.

Яким було рішення суду?

Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» їй буде стягнуто 346 861 гривню.

“Позивачка була впевнена, що під час розмови 14 березня 2022 року спілкується з представником банку, оскільки дзвінок відбувся з офіційного номера, а саме 380443630133, тому під час розмови надала CVC-код своєї картки. Суд звернув увагу на те, що, відповідно до роздруківки телефонних дзвінків та смс-повідомлень, 14 березня 2022 року вона спілкувалась з АТ «Ощадбанк», при цьому з її карткових рахунків відбувалися списання коштів на картки інших банків. Мати на увазі, що жінка звернулась до банку з бажанням скасувати спірні транзакції, вказуючи на шахрайство, свідчить про те, що вона не давала згоди на перерахування. Банк не зміг підтвердити, що позивачка своїми діями сприяла цьому, тому суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення заявленої суми з відповідача на користь позивача”, – наголосив суд.