Київський метрополітен запроваджує безбар’єрні рішення, щоб забезпечити комфортне та безпечне пересування для всіх категорій пасажирів. Жовті смуги на підлозі є реальною підтримкою для людей з вадами зору, адже метро може бути однією з найскладніших транспортних систем для таких користувачів. Постійно впроваджуються нові елементи тактильної навігації, що робить його доступнішим.
На київських станціях “Олімпійська”, “Театральна” та “Палац спорту” завершено встановлення тактильних індикаторів. Нові рельєфні жовті смуги з’явилися на підлозі вестибюлів, переходів та платформ. Вони призначені для осіб із порушеннями зору, які можуть виявляти їх за допомогою тростини або взуття.
Згідно з інформацією з офіційного порталу Києва, роботи виконувалися в нічний час, щоб не заважати пасажирам. Смуги створюють методом холодного пластику, що дозволяє не пошкоджувати гранітне покриття, при цьому забезпечуючи достатній тактильний ефект. Такий підхід дав позитивні результати як у якості, так і в швидкості монтажу.
Перед встановленням індикаторів фахівці проводили тестування у співпраці з організаціями, що представляють інтереси маломобільних людей. Серед них були члени Національної Асамблеї людей з інвалідністю України, ГО “Трініті Хаб” та БФ “Фундація 03:00”. Представники цих спільнот допомогли визначити, які рішення будуть найбільш зручними у реальному користуванні.
Паралельно роботи розпочалися на ще чотирьох станціях: “Площа Українських Героїв”, “Золоті Ворота”, “Вокзальна” та “Університет”. Впровадження таких змін є складовою частиною міського Плану дій із розвитку безбар’єрності в Києві. Індикатори на ключових станціях у центральній частині міста забезпечать цілісний безбар’єрний маршрут.
Тактильні індикатори виконують різні функції. Деякі з них попереджають про небезпеку, наприклад, біля краю платформи чи сходів. Інші допомагають користувачу знайти потрібний напрямок або сигналізують про зміну маршруту. Всі вони мають бути контрастними, не слизькими і відповідати стандартам, встановленим Міністерством інфраструктури.
У метро також доступна послуга супроводу для осіб з маломобільними групами. Замовити її можна за телефоном не менш ніж за годину до поїздки. Працівники метро щоденно надають допомогу тим, хто в ній потребує – за 10 місяців таких супроводів було майже вісім тисяч.
Нагадаємо, тактильні індикатори вже використовуються і на вулицях Києва, зокрема, на Хрещатику та Саксаганського. У місті також впроваджена система вимог до покриттів, які повинні бути не лише помітними, але й зручними для орієнтації – рифлення має бути висотою не менше 5 мм, а ширина смуг – до 600 мм.
На станції Героїв Дніпра не пустили незрячого ветерана з собакою-поводирем
Нещодавня ситуація у київському метрополітені стала предметом обговорення. Ветерана, що втратив зір на фронті, не пустили до метро через собаку-поводиря, що викликало широкий резонанс серед спеціалістів і стали сигналом наявної проблеми. Незважаючи на те, що раніше в метро офіційно підтвердили, що людям з собаками-поводирями вхід дозволено, деякі працівники не знають про це, і така ситуація є неприйнятною.
Також варто зазначити, що хоч у 2023–2025 роках і спостерігається зростання доходів, метрополітени в усіх містах, де є підземка, залишаються збитковими. Найбільші втрати спостерігаються в Київському метрополітені, який показав найбільші збитки минулого року, – майже 3 млрд грн, а у 2025-му лише за перші шість місяців вже перевищив негативні результати 2021 року.
